تاریخ انتشار:۲۰:۱۸ - ۲۸ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصدی پروژه بزرگ آبرسانی به شهر لیکک خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

آرش مصلح افزود: شهرستان بهمئی با تنش آبی شدید مواجه است و طرح آبرسانی به لیکک و روستا‌های اطراف از سد کوثر در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد و تا قبل از سفر (ظرف مدت ۱۰ سال) طرح ۳۵ درصد پیشرفت کاری داشت.
مصلح با بیان اینکه این طرح آبرسانی به طول ۵۵ کیلومتر است و ۱۸ هزار مترمکعب مخزن ذخیره دارد، افزود: از سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در پروژه آبرسانی لیکک هزینه شد.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد خرید و اجرا در این طرح وجود دارد، گفت: در آینده نزدیک آب تصفیه شده و سالم سد کوثر با پوشش ۸۵ هزار نفر به شهر لیکک و روستا‌های اطراف می‌رسد.
مصلح اظهار کرد: با اجرای این پروژه مهم شهرستان بهمئی تا ۲۵ سال نیازی به آب شرب نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:لازم به توضیح است که هم اکنون ۶ کارخانه ملی و ۴ پیمانکار بزرگ در این پروژه مهم در حال فعالیت می‌باشد.
وی در ادامه افزود:آخرین لوله‌های طرح نیز تولید و آماده حمل بوده که بواقع کل ۶۰ کیلومتر خط انتقال عملیات تهیه لوله آن تمام شد.
مصلح به اهمیت این پروژه اشاره کرد و گفت:در هر یک درصد پیشرفت فیزیکی این پروژه بزرگ ۲۱ میلیارد تومان هزینه می‌شود.
تکمیل طرح آبرسانی از سد کوثر به شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی و روستا‌های اطراف تنها پروژه تامین آب شرب است که سه میلیون متر مکعب برای صنعت نیز آب تامین می‌کند و با تکمیل این طرح آب ۳۰۰ واحد تولیدی تامین و از محل این واحد‌های صنعتی در بخش‌های مختلف سه هزار نفر اشتغالزایی می‌شود.
در سفر مهرماه سال گذشته رییس جمهور این طرح آبرسانی جزو پروژه‌های اولویت دار سفر انتخاب شد. این طرح سالانه هشت میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب برای شرب و صنعت تامین می‌کند.
با بهره‌برداری کامل از این طرح بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهرستان بهمئی از آب آشامیدنی پایدار و سالم بهره مند می‌شوند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین