تاریخ انتشار:۲۲:۴۱ - ۲۵ آذر ۱۴۰۲
مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد
عصر دنا: مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد از عملیات ۱۴ ساعته ۱۲ امدادگر دستگاه‌های خدمات‌رسان برای نجات جان مادر باردار در منطقه «آجم» شهرستان مارگون خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، هر ساله با آغاز بارش برف و باران در مناطق سردسیری کشور اخبار مختلفی از سختی‌های زندگی مردم در مناطق صعب‌العبور و کوهستانی منتشر می‌شود، اخباری که در استان کهگیلویه و بویراحمد کم نیست و با انتشار آن گوشه‌ای از عمق محرومیت در این دیار را مخابره می‌کند.

مردمان روستاهای سخت‌گذر در مناطق سردسیری و کوهستانی کهگیلویه و بویراحمد با شروع فصل بارش بیش از آنکه ترس و لرز سرما را بر وجودشان بیفتد، ترس و لرز مشکلات عدیده و حتی مرگ عزیزان است که بر وجودشان اضطراب وارد می‌کند.

با بارش اولین برف در سال‌جاری در کهگیلویه و بویراحمد خبر برف‌گیر شدن یک خانم باردار در منطقه «آجم» و در خطر بودن جان مادر و فرزندش از طرف اهالی روستا به مرکز پاسخگویی هلال احمر استان گزارش شد.

علیرضا نیکروز مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد، امروز _شنبه، بیست‌وپنجم آذر_ در جمع خبرنگاران در ارتباط با عملیات امدادرسانی به خانم باردار در منطقه آجم اظهار کرد: بر اساس مصوبه ستاد مدیریت بحران خانواده‌های ساکن مناطق سخت‌گذر و برف‌گیر که زن در آستانه زایمان دارند، باید بانوان مذکور را پیش از آغاز بارندگی از روستا خارج کنند و در جایی نزدیک مراکز درمانی اسکان دهند، اما با وجود تلاش بهورزان بیشتر خانواده‌ها همکاری نمی‌کنند.

وی افزود: بر اساس این مصوبه همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند مهمانسراهای خود را در اختیار خانواده‌های مذکور قرار دهند.

مدیرکل ستاد بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد درباره امدادرسانی به بانوی باردار از منطقه «آجم» نیز گفت: در این حادثه سه تیم متشکل از ۱۲ نفر از دستگاه‌های خدمات‌رسان هلال احمر، فوریت‌های پزشکی و راهداری به محل حادثه اعزام شدند.

بهمن چراغ‌سحر مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان مارگون گفت: عملیات امدادرسانی به بانوی باردار منطقه آجم ساعت ۱۶ روز گذشته آغاز و ساعت ۶ بامداد امروز پایان یافت که با توجه به اینکه بخش زیادی از آن در تاریکی شب صورت گرفت، با مرارت‌های زیادی رو به رو بود.

وی افزود: برای امدادرسانی در این حادثه ۸۵ کیلومتر در جاده‌ای برف‌گیر و کوهستانی را پیمودیم تا به روستای «مله آسیا» رسیدیم و پس از آن ۳۹ کیلومتر مسیر خاکی و مال رو آغاز شد.

مدیر جمعیت هلال احمر شهرستان مارگون تصریح کرد: در این مسیر که به علت نشستن ۳۰ سانتیمتر برف جاده مشخص نبود بخشی از راه را سواره رفتیم و خودرو در برف گرفتار و برای راه‌اندازی دوباره آن را هل می‌دادیم.

چراغ‌سحر با اشاره به صدای زوزه گرگ‌ها و ردپای خرس‌ها در زمان انجام این عملیات، خاطرنشان کرد: در این عملیات خطر جانی از سوی حیوانات گرسنه امدادگران را تهدید می‌کرد.

وی گفت: با وجود معاینه بانوی باردار از سوی تکنسین متخصص فوریت‌های پزشکی حاضر در تیم امدادرسانی و نیاز به اعزام به مرکز درمانی، بانوی ساکن روستای «رودریش» حاضر به همکاری نشد و پس از صورت جلسه و اخذ تعهد از خانواده تیم امدادگر بازگشت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین