تاریخ انتشار:۱۵:۵۴ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از ساماندهی وانت بارها توسط شهرداری یاسوج به دلیل ایجاد سد معبر و مزاحمت برای شهروندان و تردد خودروها خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، حامد رهبر روز سه شنبه از ساماندهی وانت بارها توسط شهرداری یاسوج به دلیل ایجاد سد معبر و مزاحمت برای شهروندان و تردد خودروها خبر داد.

وی افزود: وجود وانت بارها در خیابان اصلی برای تردد خودروها معضل ایجاد کرده است و سبب وقوع تصادف خودروها با یکدیگر و یا برخورد خودرو با عابر پیاده و بعضا درگیری لفظی و فیزیکی می شود.

رهبر بیان کرد: در راستای پیشگیری از وقوع جرم و صیانت از حقوق عامه به شهرداری تاکید شده است برای ساماندهی وانت بارها اقدامات و جانمایی لازم را انجام دهد.

معاون دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اخیرا نشستی با حضور ادارات دخیل در ساماندهی وانت بارها در دادستانی برگزار شده و این موضوع مطرح شده است.

وی تاکید کرد: می طلبد شهرداری در دسترس‌ترین و سهل الوصول ترین مکان‌ها را برای وانت بارها تا آخر ماه تعیین کند تا شهروندان به راحتی برای خرید اقدام کنند.

رهبر ادامه داد: با توجه به نارضایتی مردمی در زمینه فعالیت وانت بارها در خیابان اصلی و وقوع برخی جرایم در این حوزه‌ها، شهرداری باید به وظیفه خود مبنی بر ساماندهی این قشر عمل کند و برای همیشه این معضل رفع شود.

به گزارش ایرنا، وضعیت و استقرار وانت بارها در ورودی شهر یاسوج ناخوشایند و غیر قابل تحمل بوده و باید هر چه سریع تر ساماندهی شوند.

شهرداری مسئول ساماندهی این دسته از وانت بارهاست و طبق آخرین آمارهای شهرداری یاسوج، تاکنون ۸۰۰ وانت میوه فروش شناسایی شده است.

جمعیت شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۰ سال اخیر از مرز ۲۵۰ هزار نفر گذشته است و با شلوغی شهر و گسترش حاشیه نشینی ترافیک شهری افزایش یافته که با حضور وانت بارها در معابر عمومی بر مشکل ترافیک شهر یاسوج افزوده می شود.

ساماندهی وانت بارهای میوه فروش و برخی مواد غذایی در شهر یاسوج نیازمند مدیریت جدی و اقدام اساسی به خصوص شهرداری است.

اگر چه شهرداری مسوؤل ساماندهی این دسته از وانت بارها است اما لازم است شهروندان با رعایت حقوق یکدیگر از هرگونه اقدام ناامنی و ناآرامی پرهیز کنند.

برخی از صاحبان وانت بارها بی‌توجه به ایجاد ترافیک و سد معبر، اقدام به پارک و فروش میوه، تره بار و دیگر مواد غذایی در حاشیه خیابان ها و حتی پیاده روها می‌کنند که احتمال وقوع حوادث ناشی از رانندگی را بالا می برد این افراد باید تابع قانون بوده و نظم و آرامش دیگر شهروندان و مغازه داران را برهم نزنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین