تاریخ انتشار:۰۸:۱۴ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: وضعیت نان در باشت با حضور مسوولان استانی و شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فرماندار باشت در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان با تاکید بر جلب رضایت مردم در تامین نان مناسب، گفت: نظارت بر کیفیت نان در سطح شهر تشدید شود.

نادر گرامی در ادامه نان را از ملزومات سفره مردم ذکر کرد و خواستار جلوگیری از کم فروشی، احتکار و توزیع نامناسب شد.

وی اظهار داشت: نان قوت غالب مردم است و آنها  از نانوایی‌ها و مسئولان در این زمینه توقع به جایی دارند.

رئیس کارگروه آرد و نان افزود: نانوایی ها اگر مشکلات یا درخواست‌هایی دارند باید مطرح تا توسط مسئولان در سطح استان پیگیری شود و ما آماده همکاری برای کمک به رفع آنها هستیم.

وی افزود: بازرسی از نانوایی ها به منظور کنترل توزیع و مصرف آرد و نحوه پخت نان تشدید می‌شود.

فرماندار باشت گفت: به منظور ارتقاء کیفیت واحدهای نانوایی گشت مشترک بازرسی راه اندازی و نتیجه آن به اطلاع فرمانداری برسد.

گرامی تصریح کرد: جهت بررسی مسایل و آسیب شناسی، جلسات کارگروه آرد و نان بیشتر برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: نظارت و بازرسی از مراکز توزیع آرد و نانوایی ها و نظارت دقیق بر نحوه تخصیص سهمیه آرد متناسب با نیاز اهالی شهرستان  صورت گیرد چرا که در بحث توزیع و تامین آن انحرافاتی وجود دارد.

فرماندار باشت گفت: باید با آرد اختصاص یافته به هر نانوایی نان پخت شود و با متخلفان عرضه خارج از شبکه آرد برخورد جدی شود.

وی ضمن تاکید بر اهمیت مدیریت صحیح و کنترل دقیق و توزیع عادلانه و راهبردی آرد و خدمات با کیفیت نانوایی‌ها اظهار داشت: نانوایی ها یکی از مهمترین مشاغلی هستند که با سلامت مردم در ارتباط بوده پس نیازمند توجه ویژه است.

گرامی  خاطرنشان کرد: اهتمام ویژه بر انجام اقدامات لازم برای رعایت شئون بهداشتی توسط نانوایی ها و همچنین نظارت شبکه بهداشت و درمان، اتاق اصناف و اتحادیه صنفی در این موضوع بسیار ضروری و حیاتی است.

فرماندار در پایان خواستار افزایش سرانه آرد در شهرستان شد.

در  این نشست مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کهگیلویه و بویراحمد به مطالبات شهروندان در حوزه نان اشاره کرد و پیگیری و پاسخگویی به این مطالبات و حرکت در جهت بهبود بیشتر کیفیت آرد و نان را حداقل خواسته بحق مردم شهرستان دانست.

ابوالحسن صداقت کیش افزود: نان قوت غالب مردم استان است و باید در رابطه با کیفیت آن تمام دست اندرکاران نسبت به انجام وظیفه مرتبط با خود در خصوص کیفیت آرد و نان اقدام نمایند.

وی گفت: سرانه آرد در استان نسبت به جمعیت بیشتر است.

در ادامه این جلسه حسن رضاپور، مدیرکل امور اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خواستار خروجی از این نشست و تعریف یک کار عملیاتی و ملموس در حوزه آرد و نان شهرستان شد.

وی بیان داشت: همه دستگاه‌های مسئول در این حوزه باید ضمن انجام دقیق وظایف خود و تلاش در جهت بالا بردن بهره وری و رفع نقیصه‌ها گام بردارند که در نهایت خروجی کار آن‌ها مشخص و ملموس باشد.

مدیرکل اقتصادی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: نانوایی‌هایی که تخلف می‌کنند اطلاعات آن‌ها از طریق سامانه نانی‌نو در اختیار دستگاههای نظارتی قرار می‌گیرد.

رضاپور خواستار نظارت بیشتر فرمانداری‌ها بر واحد‌های خبازی شهرستان‌ها شد و افزود:، چون نان یک کالای استراتژیک است و با سلامت و معیشت مردم در ارتباط بوده جلسات این کارگروه مرتب برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه، نظارت بر واحد‌های خبازی فرمانداری باشت هم به خوبی انجام شده است، گفت: نظارت‌ها موجب شد تخلفات واحد‌های خبازی کاهش یاید.

رضاپور عنوان کرد: فرمانداران برای ارتقاء کیفیت نان کلاس‌های آموزشی برگزار کنند که نماینده نانوایان آمادگی را دارد که با حضور در شهرستان‌ها این کلاس‌ها را برگزار کند.

وی با تاکید بر نظارت دقیق بر توزیع آرد در روستا‌ها گفت، واحد‌های خبازی که چندین بار تخلف کنند، ضمن برخورد قانونی سهمیه آن‌ها قطع خواهد شد.

در ادامه این نشست نمایندگان اتحادیه‌های نانوایی و همچنین مدیران عضو کارگروه گزارشی از فعالیت ها و پیگیری به ارائه نظرات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین