کد خبر: ۲۱۸۹۴
تاریخ انتشار:۰۷:۳۱ - ۲۱ آذر ۱۴۰۲
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

پولکادات چیست و چرا باید در آینده منتظر شنیدن اخبار بیشتری از این ارز دیجیتال و شبکه استثنایی آن در بازار باشیم؟ شناسایی بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری با ترفندهای مختلفی انجام می‌پذیرد که یکی از این روش‌ها تکیه بر شبکه بلاکچین و قابلیت‌های معرفی شده در هر شبکه است. وقتی ارز دیجیتالی دارای یک شبکه بلاکچین عالی بوده و امکانات قابل توجهی را نیز در آن شاهد باشیم، چرا نباید روی آن سرمایه‌گذاری کرد؟ پولکادات یکی از رمز ارزهایی است که هم اهداف و قابلیت‌های قابل تاملی در شبکه آن قرار گرفته و هم اینکه حالا تبدیل به گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری شده است. به نحوی که قیمت و خرید پولکادات از جمله جستجوهای کاربران زیادی چه در سطح بین‌المللی و چه در ایران شده است.

برای کسانی که به دنبال پیدا کردن ارز دیجیتالی هستند که هم پتانسیل بالایی برای سودآوری داشته و هم اینکه ریسک سرمایه‌گذاری روی آن خیلی بالا نباشد، هر ارزی در دسترس نیست. پولکادات یکی از معدود گزینه‌هایی است که در این باره در دسترس است. هم امکان خرید پولکادات و سرمایه‌گذاری بلندمدت بر روی آن به راحتی در دسترس است و هم امکان استفاده از مزیت‌های آن در معامله اهرم دار برای رسیدن به سودهای چند برابری وجود دارد. در این باره شما را دعوت به شناخت هر چه بهتر توکن پولکادات می‌کنیم که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

ارز دیجیتال پولکادات چیست؟

قبل از هر چیزی باید بدانید که ارز دیجیتال پولکادات چیست و چه مشخصاتی دارد؟ شاید پولکادات نیز مانند صدها ارز دیجیتال تعریف شده در بازار باشد که با ویژگی‌های مشابه با آنها توسعه پیدا کرده و خیلی نتوان آن را از سایر رمز ارزهای موجود در بازار متمایز نمود؛ هر چند این تعریف برای بسیاری از رمز ارزهای موجود در بازار درست است، اما درباره پولکادات خیر. بله پولکادات هم یکی از صدها ارز دیجیتال تعریف شده در بازار است، اما ویژگی‌های بسیار منحصر به فردی دارد که آن را از سایر توکن‌ها کاملا متمایز می‌نماید. اینترنت بلاکچین‌ها لقبی است که به شبکه بلاکچین پولکادات داده شده است.

تیم توسعه دهنده پولکادات از ابتدا به دنبال ایجاد شبکه‌ای برای اتصال سایر شبکه‌های بلاکچین به یکدیگر بوده است. در واقع نامگذاری آن به اینترنت بلاکچین‌ها نیز به همین دلیل است؛ زیرا تیم توسعه‌دهنده این رمز ارز به دنبال اتصال بلاکچین‌های حرفه‌ای و پرکاربرد کریپتوکارنسی به یکدیگر است که می‌تواند کاربردهای بسیار وسیعی را برای کاربران ایجاد نماید. در صورتی که اهداف و کاربردهای بلاکچین پولکادات به صورت کامل اجرایی شود، عملا می‌توانیم یک بلاکچین واحد را شاهد باشیم که کاربران می‌توانند از تمام کاربردها و اهداف تعریف شده در دنیای کریپتوکارنسی برای خود راحت‌تر از همیشه استفاده کنند. این مزیت بزرگ است که باعث شده تا پولکادات تبدیل به یک ارز دیجیتال کاملا متفاوت نسبت به سایر توکن‌های هم‌رده با خودش شود.

What Is Polkadot(DOT)? Is it Good to invest in It

کاربردها و اهداف ارز پولکادات

برای شناخت هر چه بهتر و بیشتر پولکادات لازم است تا کاربردها و اهداف این توکن را به صورت کامل برای شما تشریح کنیم. اتفاقا شناخت این اهداف و کاربردها باعث می‌شود تا درک بهتری نسبت به آینده این ارز دیجیتال پیدا کرده و تصمیم‌گیری آگاهانه‌تری نسبت به شرایط آن در بازار بگیرید. برای کسانی که تمایل به سرمایه‌گذاری روی پولکادات دارند نیز این شناخت اهمیت خاص خود را خواهد داشت.

درباره اولین مزیت و کاربرد شبکه بلاکچین پولکادات صحبت کردیم. جایی که این شبکه قرار است پلی میان تمام شبکه‌های بلاکچین موجود در بازار کریپتوکارنسی باشد و امکان استفاده از قابلیت‌های تمام آنها را یکجا در اختیار کاربر قرار دهد.

هدف اصلی بعدی ارز دیجیتال پولکادات تبدیل شدن به توکنی برای حاکمیت شبکه است. دارندگان توکن دات (Dot) می‌توانند برای کنترل پلتفرم نقش خود را ایفا نمایند. نقش حاکمیت دارندگان توکن دات در شبکه مانند نقش ماینرها در سایر رمز ارزهای قابل استخراج است.

در شبکه پولکادات از الگوریتم اثبات سهام کاندید شده (NPoS) به عنوان الگوریتم اعتبارسنجی استفاده می‌شود. این الگوریتم به دارندگان توکن دات اجازه مشارکت در شبکه و دریافت پاداش‌های در نظر گرفته شده را می‌دهد. استیکینگ دات می‌تواند سود خوبی برای سرمایه‌گذاران این رمز ارز به دنبال داشته باشد.

نگاهی به ویژگی‌های ارز پولکادات

برای اینکه شرایط ارز دیجیتال پولکادات برای سرمایه‌گذاری را نیز ارزیابی کرده باشیم، حالا نوبت به بررسی مهم‌ترین ویژگی‌های آن در بازار و در مقایسه با سایر توکن‌های موجود می‌شود. پولکادات در زمان نگارش این مقاله با قیمت حدود 5 دلار در بازار در حال معامله است. سقف قیمتی آن 55 دلار بوده و در بهترین حالت نیز با قیمت 2.69 دلار معامله شده است. این مهم نشان از پتانسیل بالای سودآوری ارز پولکادات دارد. برای ارز دات در بازار حدود 1.3 میلیارد توکن تعریف شده که تمام این توکن‌ها در گردش هستند. دات اکنون چندین سال است که به عنوان یکی از توکن‌های پرکاربرد و جذاب بازار ارز دیجیتال شناخته شده و معرف حضور سرمایه‌گذاران بزرگ این بازار نیز است.

حجم معاملات بالای 160 میلیون دلاری در هر 24 ساعت نشانه دیگری برای توجه کاربران بسیار زیاد به توکن پولکادات و شرایط آن در بازار است. این ویژگی‌ها نشان از وجود یک تیم توسعه دهنده قدرتمند و البته پروژه ایده‌آل در بازار دارد. به این سادگی‌ها نیست که بخواهیم چنین شرایطی را در بازار برای یک توکن تعریف کنیم.

Polkadot Secures Major Partnerships with Deloitte and Others

پولکادات برای سرمایه‌گذاری

درباره ارز دیجیتال پولکادات صحبت کردیم و نکات مهمی را درباره پلتفرم آن با شما در میان گذاشتیم. حالا نوبت به این رسیده تا در انتها کمی درباره شرایط سرمایه‌گذاری روی ارز دات صحبت کنیم. سرمایه‌گذاری بر روی دات از دو نقطه نظر قابل بررسی است. در درجه اول می‌توان شرایط سرمایه‌گذاری روی آن را از نظر ریسک ارزیابی کرد که در این باره می‌توانیم وضعیت خوبی را برای آن تعریف کنیم. خرید پولکادات برای بازه زمانی طولانی‌مدت ریسک خیلی زیادی به دنبال نخواهد داشت. از طرف دیگر پتانسیل خوبی را نیز برای آن می‌توانیم قلمداد کنیم. حتی رسیدن به سقف قیمتی گذشته نیز می‌تواند ارزش سرمایه‌های کاربران امروز آن را تا 10 برابر افزایش دهد. ضمن اینکه پولکادات را می‌توانید در بهترین صرافی‌های داخلی نیز بخرید و هزینه خرید و فروش آن نیز زیاد نخواهد بود.

 
 
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین