تاریخ انتشار:۱۸:۱۰ - ۱۹ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: کارشناس پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد از ثبت آگهی‌های تقلبی کار در منزل در فضای مجازی به قصد کلاهبرداری مالی و سوء‌استفاده از اطلاعات هویتی افراد متقاضی خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، امید مصطفوی افزود: کلاهبرداری در فضای مجازی روزبه‌روز در شکل‌های مختلف خود را نشان می‌دهد که با وجود هشدار‌های داده شده، اما هنوز هم هستند افرادی که فضای مجازی را محفلی امن برای تبادلات اطلاعات محرمانه و خصوصی خود می‌دانند و به‌راحتی به صفحات مختلف مجازی اعتماد می‌کنند.
مصطفوی در خصوص آگهی‌های کار در منزل و چگونگی کلاهبرداری‌هایی که از این طریق انجام می‌شود گفت: افراد کلاهبردار با دادن وعده‌های دروغین و واهی اعتماد فرد موردنظر را جلب می‌کنند و اطلاعات حساب بانکی وی را می‌گیرند. این کلاهبرداران با استفاده از کارت‌های بانکی افرادی که به طعمه انداخته‌اند اقدام به پول‌شویی می‌کنند.
کارشناس پلیس فتا با اشاره به اینکه مردم مواظب اطلاعات حساب خود باشند گفت: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز چنین مواردی مشاهده شده است که خیلی‌ها نیز به‌راحتی در دام این کلاهبرداران افتاده‌اند .
وی افزود: برای مثال آگهی ثبت و از افراد جویای کار دعوت به همکاری شد و از این افراد خواسته بودند قبل از اینکه وارد کارگاه شوند باید هزینه ثبت‌نام را واریز کنند.
مصطفوی ادامه داد: افراد زیادی به واریز وجه اقدام کردند اما وقتی به آدرس موردنظر مراجعه می‌کنند متوجه شدند که این آدرس وجود ندارد.
این مقام انتظامی تصریح کرد: افراد جویای کار باید هوشیار باشند و خواسته‌های مجرمان سایبری اعم از واریز وجه جهت ثبت‌نام، ارسال مدارک هویتی، در اختیار گذاشتن حساب بانکی و یا سایر حساب‌های کاربری را عملی نکنند.
وی بیان داشت: کاربران فضای مجازی توجه داشته باشند که هر آگهی استخدام و کار در منزلی که در سایت‌های واسطه‌گر درج می‌شود را بادقت بررسی کرده و از درستی و نادرستی موضوع اطمینان حاصل کنند تا در دام مجرمان سایبری گرفتار نشوند.
مصطفوی تأکید کرد: کاربرانی که جویای کار در فضای مجازی هستند به‌هیچ‌عنوان مبالغی هر چندکم را برای هر عنوان به‌حساب آگهی‌دهندگان واریز نکنند، چرا که افراد کلاهبردار پس از دریافت مبلغ دیگر پاسخگوی آنان نخواهند بود.
وی ادامه داد: مردم در برخورد با این آگهی‌ها باید هوشیار بوده و به‌خاطر داشته باشند که پلیس فتا هیچ‌گونه مجوزی برای فعالیت تجاری، فرهنگی در بستر اینترنت صادر نمی‌کند و آگهی‌های تبلیغاتی که با درج‌کردن مجوز از پلیس فتا در فضای مجازی فعالیت دارند؛ کلاهبرداری است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین