تاریخ انتشار:۱۵:۲۷ - ۱۸ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: امام جمعه باشت گفت: برادرانه توصیه می‌کنم که در این فضای انتخاباتی برای جلوگیری از شائبه عزل و نصب نکنید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت الاسلام امید گنجه ای خطیب جمعه شهر باشت در خطبه های نماز جمعه این هفته اظهار داشت: ایام منتهی به انتخابات است ممکن است به خاطر نفع و ضررها گاهی اوقات نفس اماره انسان را فریب بدهد و حرفی بزند یا عملی انجام بدهد که خارج از تقوای سیاسی شود. 

گنجه ای ادامه داد: شنیده‌ام شایعاتی می‌گوید فلانی رد صلاحیت می شود فلانی مشکل اخلاقی دارد فلانی وارد صحنه می شود فلانی را فلان جا گرفتند و خیلی موارد دیگر این ها قول سدید نیست بلکه همه از مصادیق گناه و جرم هست که توصیه می‌کنم آخرت خودمان را فدای شخص نکنیم نماینده مجلس، شورای شهر، خبرگان، ریاست جمهوری همه مهم هستند ولی نه مهمتر از آخرت انسان، انسان آخرتش مهم تر از این این مسائل زود گذر است.

وی افزود: ببینیم آن هایی که آمدند و رفتند چه کارهایی انجام دادند اگر کارهای  عمومی انجام دادند به درد ما هم می خورد و الا اینکه ویژه شخصی بتواند دنیای ما را آباد کند بسیار بعید و نادر هست.

امام‌ جمعه باشت عنوان کرد: در یکی از دیدارهای حضرت آقا در آذرماه توصیه فرمودند که از دو قطبی های کاذب بپرهیزید البته این هم ناظر به همان ۴ رکن اصلی انتخابات مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت است ۲ قطبی کاذب این  ۴ راهبرد اصلی انتخابات را دچار چالش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: در کل تاریخ بشر دو نوع دو قّطبی داشتیم دو قطبی سازی دو قطبی حقیقی و دو قطبی غیرحقیقی داریم دو قطبی حقیقی همان است که در آیه الکرسی ذکر شده است کفر و ایمان، توحید و شرک، استضعاف و استکبار، مقاومت و تسلیم این ها همه دو قطبی هستند منتها دو قطبی حقیقی هستند ۲ قطبی حقیقت هستند در مقابل حق قطعا باطل قرار می گیرد، ناگزیریم از اینکه ۲ قطبی داشته باشیم.

وی عنوان کرد: اما صحنه انتخابات صحنه بازاریابی سیاسی است کسانی می خواهند در این بازار سیاست در این ایام نظرها را به سمت خودشان جلب کنند از احساسات استفاده کنند.

وی ادامه داد: یکی از شگردهای موفقیت در انتخابات همین دو قطبی سازی است البته قاعده اثبات که داریم شامل دو مرحله اثبات و نفی است.

این امام جمعه ادامه داد: اثبات این است که نماینده یا کاندیدا پشت تریبون برنامه های سازنده خودش را بیان می کند می گوید طرح من برای ازدواج، اشتغال، اقتصاد و ... این است که این الگوی اثباتی است.

وی گفت: بخشی از الگوها هم الگوی نفی است که ما در این انتخابات از تخریب ها از نفی ها و اینکه رقیب را تخریب کردند زیاد دیده‌ایم هم در ریاست جمهوری و هم در انتخابات مجلس بوده و نان بعضی ها هم در همین است که دو قطبی ایجاد کنند خودشان را رقیب نماینده خاص در یک جریانی قرار دهند و بگویند بین این ها ما رقیب هستیم.

گنجه‌ای افزود: این ها دو قطبی سازی است که بلاخره تنور انتخابات را گرم خواهند کرد ولی نباید به بهای به خطر انداختن امنیت، سلامت و مشارکت در انتخابات باشد.

حجت الاسلام گنجه ای عنوان کرد: رقابت و تنور انتخابات را گرم کردن خوب است ولی نه به بهای به خطر انداختن سه اصل امنیت، رقابت و سلامت.

وی ادامه داد: در بیان امامین این انقلاب هم دو قطبی هایی بوده خودی و غیرخودی ،انقلابی و غیرانقلابی این ها واقعیت های جامعه سیاسی است استضعاف و استکبار ،اسلام محمدی (ص) و اسلام آمریکایی، اسلام و نظام پابرهنه ها و مرفهین بی درد این ها دو قطبی هایی است که  در کشور ما وجود دارد و حق هم هستند و اگر این دو قطبی ها در جامعه نباشند آن جامعه زنده نیست.

امام جمعه باشت ادامه داد: در تاریخ اسلام هم دو قطبی هایی بود مثل دو قطبی عبدالله بن ابی بین مهاجرین و انصار به راه انداخت .مهاجرین و انصار دو گروه مسلمان بودند که فقط شهرشان متفاوت بود ولی عبدالله بن ابی منافق در یکی از غزوات پیامبر مهاجرین  و انصار را دو قطبی کرد و این یک دو قطبی کاذب و غیرحق و غیر حقیقی است که پیامبر ناراحت شدند و لشکر در حال استراحت را حرکت دادند وقتی سوال پرسیدند یا رسول الله چرا این امر را انجام دادید فرمودند برای اینکه من بابت اینکه این آقا این دو قطبی ها را در لشکر ایجاد کردند ناراحت شدم.

وی ادامه داد: نمونه دیگر از دوقطبی کاذب دو قطبی است که یزید ایجاد کرد جنگ عاشورا ، جنگ بین حق و باطل بود ولی یزید گفت این دعوا ،دعوای میان بنی امیه و بنی هاشم است بنی هاشم آمدند با این گوی خلافت و نبوت بازی کردند نه وحی آمد نه خبری آمد این دو قطبی ،دو قطبی کاذب است.

گنجه‌ای افزود: همیشه این موارد را داشتیم امروز هم جریان غیرانقلابی و منفعل پیاده نظام های استکبار و استعمار آمریکا این ها دارند این دو قطبی ها را شروع می‌کنند همیشه قبل از انتخابات این دو قطبی ها را شروع می کنند برای اینکه مردم را دلسرد کنند مردم باید بدانند تنها راه علاج مشکلات کشور در مشارکت بالاست.اگر مشارکت بالا در انتخابات داشته باشیم وجهه بین المللی و اعتبار و اقتدار  ایران به نمایش گذاشته خواهد شد و آن هایی که دندان تیز کردند و به این آب و خاک و فرزندان این مملکت طمع کردند مایوس و ناامید خواهند شد.

امام جمعه باشت ادامه داد: بعضی از شاخصه های جنگ شناختی را خدمت شما عرض کنم امروز جنگ ها دیگر جنگ ادراکی است لشکرکشی نیست حتی آن هایی که جنگ نظامی می کنند ضرر می کنند شما  اسرائیل را ببینید با آن همه تجهیزات که در اوج قله تجهیزات نظامی است ولی اعتبار بین المللی اسرائیل به شدت افت کرده تا جایی که یکی از نمایندگان مجلس آمریکا گفت ۹۵ درصد مردم دنیا طرفدار فلسطین هستند جنگ ،جنگ ادراکی است. 

وی گفت: گروهی که بتواند در ذهن تاثیرگذتر باشد گروه پیروز است اما کشورهای استعماری که تغییر تاکتیک دادند از جنگ نظامی به سمت جنگ ادراکی رفتند از جنگ سخت به سمت جنگ ادراکی رفتند از کجا شروع می‌کنند؟. 

گنجه‌ای افزود: این ها ده مرحله دارد که فقط تیتروار عرض میکنم مرحله اول حادثه سازی است پایگاه اجتماعی در کشور ندارند منتظر جرقه هستند یک دختر یک خانم یک جوانی در جایی از بین برود این را پیراهن عثمان کنند تا جرقه حرکتشان را بزنند در سال ۱۳۹۸،۱۳۹۶،۱۳۸۸ ،۱۳۷۸ و ۱۴۰۱ همه از یک حادثه شروع شد آن‌ها روایت سازی کردند در مرحله دوم جنگ ادراکی روایت سازی است ،سوار شدن بر موج رسانه است رسانه هم دست دشمن و بی بی سی و سایر تلویزیون های بیگانه روایت سازی می کنند.

وی تصریح کرد: در واقع دوز مرحله را بالا می برند و باعث می شوند هشتک سازی کنند هشتک می زنند مهسا امینی ، محو نظام جمهوری اسلامی ، بعد از هشتک سازی ، فضاسازی است هشتک ها در فضای رسانه ای که البته به واسطه لشکرهای سایبری است فضاسازی می کنند فضای مجازی هیچ را به یک واقعیت تبدیل می کنند.

گنجه‌ای عنوان کرد: می خواهند مردم را با خودشان همراه کنند فضاسازی کنند قشرهای خاکستری را با خود همراه کنند بعد اسطوره سازی کنند.

وی تصریح کرد : در ۷۸ دانشجویی که پیرهن خونی خود را بر تن کرد و بعضی از دانشجو ها آن دانشجو را بالای سر بردند و با این دانشجو اسطوره سازی کردند.
مهسا امینی را توحید  می کنند شعارسازی می کنند.

گنجه‌ای افزود: در سال ۸۸ نه غزه نه لبنان جانم فدای ایران شعار می سازند و شعارهای اعتراضی می سازند تا استدلال کنند حرکت ما مبتنی بر واقعیت است اینکه ما شروع کردیم به این اعتراضات به خاطر فلان آقا یا خانم یا مشکل است خواست مصداقی نبوده کشور دچار بحران است می خواهند بحران سازی کنند شعارسازی می کنند بعد شبکه سازی می کنند از آن فضای ذهن و ادراک کم کم به سمت واقعیت حرکت می کنند تصویر ،فیلم ها  و کلیپ ها و کارهای گرافیکی تهیه می کنند.

وی ادامه داد: بیش از چند هزار کار گرافیکی، تمیز، زیبا مهندسی شده در سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم  در شورای سیاست گذاری چندتای آن ها را برای ما پخش کردند تصویرسازی می کنند و بعد از تصویرسازی واقعیت سازی می کنند می‌گویند کشور بحران دارد.

گنجه‌ای با اشاره به حوادث آبان سال گذشته افزود: برخی ها در همین کشور در همین آبان ماه پارسال گفتند فاتحه نظام خوانده است حتی کسانی که در این کشور سمت داشتند این واقعیت در آن ها ساخته شده بود.

وی ادامه داد: از حادثه سازی ،روایت سازی هشتک سازی فضاسازی اسطوره سازی شعارسازی شبکه سازی تصویرسازی و واقعیت سازی و جریان سازی می کنند.

امام جمعه باشت ادامه داد: تلاش کردند زن زندگی آزادی را جریان کنند ولی نشد البته کسانی که طمع آن ها در این است ممکن است یک همراهی کنند ولی این به سرانجام نخواهد رسید.

خطیب جمعه باشت با اشاره به عزل و نصب های این روزها افزود: خواهش برادر شما این است که فضای شهر را به سمت عزل و نصب ها در این فضای انتخاباتی نبرید.

وی ادامه داد: شخص مسئولی بوده تا الان کار کرده حتما موفق بوده اگر موفق نبوده چرا مانده اگر موفق بوده چرا باید عزل شود اگر به جز مطامع  سیاسی هدفی نباشد؟!

گنجه‌ای عنوان کرد: البته این موضوع مخصوص شهر ما نیست و در کل کشور و بسیاری از شهرستان ها متاسفانه در شب انتخابات این مسائل اتفاق می‌افتد که توصیه من به عزیزان این است که این مطلب را رعایت کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین