تاریخ انتشار:۱۳:۲۹ - ۱۶ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: دانشجویان موسسات آموزش عالی کهگیلویه و بویراحمد می توانند هم زمان با تحصیل برای خود سوابق بیمه ای ایجاد کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، رسول چراغ سحر هم زمان با ۱۶ آذر «روز دانشجو» گفت: سازمان تامین اجتماعی در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر گسترش پوشش بیمه همگانی آمادگی دارد همه دانشجویان را تحت پوشش بیمه قرار دهد و دوران تحصیل را به عنوان سوابق بیمه پردازی آنان لحاظ و ثبت کند.

وی افزود: با استفاده از این طرح، امنیت شغلی برای دانشجویان ایجاد می‌شود و اگر دانشجویی در سال های تحصیل خود بیمه باشد و بعد از فارغ‌التحصیلی برای وی فرصت شغلی ایجاد شود، این دوران جزو سوابق بیمه ای وی برای بازنشستگی محسوب خواهد شد.

وی گفت: بنابراین بیمه دوران دانشجویی به بیمه اشتغال وی متصل می‌شود و چنانچه حتی کسب و کار آزاد مانند حرفه پزشکی و یا شغل دیگری داشته باشد نیز این دوران به عنوان سو.ابق بیمه ای او لحاظ خواهد شد و به همان میزان زودتر بازنشسته خواهد شد.

 چراغ سحر افزود: بیمه دانشجویی در قالب بیمه مشاغل آزاد با نرخ حداقلی ارایه شده است و داشجویان می توانند با انتخاب یکی از نرخ های پرداخت حق بیمه 12، 14 و یا 18 درصد از مزایای آن شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت استفاده کنند.

 وی افزود: دانشجویان متقاضی می توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری به شعب تامین اجتماعی و صرفا با مراجعه و ثبت مشخصات خود در سامانه خدمات غیرحضوری به نشانی es.tamin.ir نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق بیمه ماهانه اقدام کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان تصریح کرد: چنانچه متقاضیان، تحت تکفل و پوشش بیمه درمان والدین خود باشند، نیز می توانند در این طرح ثبت نام و هم زمان از خدمات درمانی رایگان با استفاده از دفترچه بیمه درمان والدین خویش بهره مند شوند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.