تاریخ انتشار:۱۵:۳۱ - ۱۳ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۷۲ هزار نفر از مردم کهگیلویه و بویراحمد در دولت سیزدهم از آموزش‌های عمومی و تخصصی هلال احمر بهرمند شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

کاظم فلاحی دوست افزود: این آموزش‌ها شامل دوره‌های کمک‌های اولیه، مهارت پایه داوطلبی، آمادگی در برابر مخاطرات، جستجو و نجات در حوادث جاد‌های در تمام مناطق استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
وی با بیان اینکه این میزان آموزش توسط ۱۰۰ نفر از امدادگران و نجات گران در خانه‌های هلال استان انجام شده است، بیان کرد: برای مواجهه با بحران باید در سه مرحله پیشگیری، مدیریت حین بروز بحران و بعد از بروز بحران برنامه ریزی شود و اقدامات پیش بینی شده برای قبل از بحران بسیار مهم‌تر از حین و بعد از بحران است.
فلاحی دوست ادامه داد: آموزش همگانی قبل از بروز بحران، کار تیم‌های امدادی را بعد از بروز بحران ساده‌تر می‌کند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ایجاد شعبه جمعیت هلال احمر شهرستان‌های "مارگون" و "لنده" و دفتر نمایندگی هلال احمر در منطقه کم برخوردار" دیشموک" یکی از نیاز‌های اساسی بود که در دولت سیزدهم محقق شد.
وی تصریح کرد: هم اکنون پیگیر راه اندازی دفتر نمایندگی هلال احمر در مناطق سرفاریاب و ممبی از توابع شهرستان بهمئی هستیم که امید است تا پایان سال جاری مجوز‌های لازم اخذ شود.
فلاحی دوست ابراز کرد: اعتبارات چشمگیری امسال در اختیار این جمعیت قرا گرفته شد بطوری که تمام پایگاه‌های جمعیت هلال احمر در استان تعمیر و تجهیز شدند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: ساختمان مرکزی ستادجمعیت هلال احمر طی چند سال راکده مانده بود که امسال ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و مناقصه آن انجام شده است.
وی بیان کرد: مجوز فعالیت داروخانه هلال احمر استان پس از ابلاغ مصوبه سفر دور دوم رییس جمهور صادر و هم اکنون در حال تمکیل ساختمان آن هستیم که بزودی افتتاح می‌شود.
فلاحی دوست ادامه داد: تمام دارو‌های خاص و تک نسخه‌ای از سوی داروخانه هلال احمر با تعرفه دولتی عرضه می‌شود.
وی توسعه پایگاه امداد و نجات جاده‌ای را یکی از مهمترین برنامه‌های جمعیت هلال احمر استان اعلام کرد و گفت: هم اکنون مجوز ۶ پایگاه سیار امداد و نجات در هلال احمر استان گرفته شده و با توجه به کوهستانی بودن برخی مناطق این استان در حال پیگیری برای ۹ پایگاه سیار در مناطق مختلف استان بویژه محور‌های موا صلاتی جدید و مسیر‌های پرتردد و حادثه خیر هستیم
فلاحی دوست ابراز کرد: با اقدامات انجام گرفته در حوزه تقویت زیرساخت امدادی، کهگیلویه و بویراحمد رتبه نخست اخذ مجوز برای راه اندازی پست‌های موقت در میان استان‌های کشور را از یک سال گذشته تاکنون کسب کرده است.
وی با بیان اینکه تعداد پست‌های موقت امداد و نجات استان نسبت به پیش از دولت سیزدهم ۷۵درصد افزایش یافته است، بیان کرد: این پست‌های موقت به منظور خدمات رسانی در کمترین زمان ممکن به حادثه دیدگان احتمالی در مناطق کمتر توسعه یافته کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شده است.
فلاحی دوست اظهار کرد: هم اکنون ۱۴پایگاه ثابت و سیار امداد و نجات هلال احمر در استان فعالیت دارد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد گفت: در این مدت همچنین بیش از ۲۰۰ امدادگر در این استان به درجه نجات گری ارتقاء داده و تعدادی از نجات گران تا پایان امسال شرکتی خواهند شد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین