کد خبر: ۲۱۸۳۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۸:۴۹ - ۱۲ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: مردم می‌خواهند بدانند که مدیریت شهری در طول چندین سال ماندگاری در این سمت و با وجود نبود منابع درآمدی، اعتبارات شهری، تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان و نداشتن نیروی متخصص تا چه اندازه موفق عمل کرده و آیا پیشرفت و یا پسرفتی داشته است؟.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: امر شورا و مشورت آنچنان از اهمیتی برخوردار است که قرآن مجید یک سوره به نام شورا را به آن اختصاص داده و بر این اساس در قانون اساسی هم به شورا اهمیت خاصی داده شده است.

شوراهای محلی از جمله قدیمی‌ترین نهاد‌ها در مدیریت محلی شهرها و روستاها هستند. در عصر مدرن و با ظهور شرایط و مقتضیات جدید، نهادهای محلی صورتی نظام‌مندتر به خود گرفته اند.

با گذشت حدود 24 سال از قانون شکل گیری شوراها در کشور و به تبع آن  باشت، همواره این نهاد مردمی با فراز و فرودهایی مواجه بوده و برای خدمت به مردم تلاش های متعدد و متفاوتی صورت گرفته است. 

مردم همچنان در انتظار گزارش عملکرد شورای شهر باشت

مردم و اصحاب رسانه باشت پس از گذشت دو سال از فعالیت شورای اسلامی این شهر همچنان در انتظار گزارش عملکرد این شورا هستند.

 ششمین دوره شورای اسلامی شهر باشت که ابتدا با شعارهای زیبا و آرمانی و جوان تحصیلکرده تشکیل شد پس از گذشت دو سال از آغاز به کار و با توجه به‌ روز شوراها هنوز گزارشی از عملکرد خود به موکلان نداده است.

با یک نگاه اجمالی به سایت نمایندگان مجلس و شورای شهرهای مختلف می‌توان فهمید که بسیاری شوراها عملاً کارها و عملکرد خود را به‌صورت شفاف در اختیار مردم قرار داده و اطلاع‌رسانی می‌کنند.

مردم هم با استناد به کم و کیف همین گزارش‌ها نسبت به انتخاب نمایندگان خود در دوره‌های بعدی به قضاوت می‌نشینند اما در شهر ما گویی ملاک چیز دیگری است که اگر چنین نبود شاید اوضاع و احوالی به‌مراتب بهتر داشتیم.

با توجه به اینکه شورای شهر با رأی مردم و برخاسته از دل مردم هستند و باید هر از چند گاهی با شفاف‌سازی و اطلاع‌رسانی گزارشی از عملکرد و مشکلات و موانع موجود را در اختیار مردم قرار دهند اما شاهد فعالیت خاصی در این خصوص نبوده‌ایم.

حداقل حق مردم باشت این بود که شورای شهر عملکردی از خود به مردم ارائه می‌دادند که این اتفاق برخلاف اکثر شهرهای کشور تابه‌حال نیفتاده است.

سؤالات بسیاری اذهان شهروندان باشتی را درگیر کرده است که آیا پنج عضو شورای باشت می‌دانند چگونه و با چه وعده‌هایی وارد پارلمان شهری شده‌اند؟.

اگر به حافظه تاریخی شهروندان باشت رجوع کنیم نخستین صحبت‌ها و شعارهای این جمع پنج نفره مبنی بر شفاف‌سازی عملکرد و برگزاری جلسات  شورا برای رصد جلسات توسط مردم بود که بیش از همه اعضای تازه‌ وارد شورا به این شعار دامن می‌زدند.

حال آیا اعضای بزرگوار شورای شهر می‌دانند که شورا یک‌نهاد منتخب مدنی است و آن‌ها با رأی همین مردم بر کرسی‌های این نهاد تکیه زده‌اند و این حق مردم است که بدانند در شورا چه می‌گذرد؟

اینک برخلاف روزهای سکوت فعلی، در زمان انتخابات برای جلب اعتماد، روابط اعضا با مردم خیلی گرم‌تر از این بود و برای خیلی از مطالبه‌های مردمی ایده و برنامه ارائه می‌کردند اما حالا برای نشنیدن مشکلات مردم شیوه‌های بسیاری را پیشه کرده‌اند.

اکنون کمتر شهروند باشتی می‌داند که شورای شهر منتخب مردم در چند سال پس از برگزاری انتخابات چه اقداماتی انجام داده است؟ و شفاف‌سازی نیز انجام نشد و حتی یک نشست خبری و یا حضور در جمع مردم نیز نداشته‌اند و معمولاً خبرهایی که هر از چند گاهی از شورا به بیرون درز کرده است به دلیل وجود دودستگی و اختلاف بین اعضا بوده است.

مردم می‌خواهند بدانند که مدیریت شهری در طول چندین سال ماندگاری در این سمت و با وجود نبود منابع درآمدی، اعتبارات شهری، تأخیر در پرداخت حقوق کارکنان و نداشتن نیروی متخصص تا چه اندازه موفق عمل کرده و آیا پیشرفت و یا پسرفتی داشته است؟

به‌ هر حال دو سال زمان کافی است تا یک شورای شهر بتواند عملکرد قابل قبولی را ارائه دهد و شهروندان باشتی همچنان منتظرند تا منتخبان مردم در شورای اسلامی شهر بر اساس وظیفه ذاتی و قول‌های داده‌شده به تعهدات خود عمل کرده و با حضور در جمع مردم و یا از طریق اصحاب جراید گزارشی از عملکرد خود ارائه نمایند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
باوی
|
France
|
۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
شهردار چه چی چه بعدا موسوی باشت فراموش شد
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین