تاریخ انتشار:۱۸:۲۴ - ۱۱ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: مسئول مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح از عموم مردم شهید پرور استان بخصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان در خصوص جمع آوری اسناد جنگ و شهدا و ارسال این آثار به کنگره شهدای استان دست یاری دراز کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سرهنگ وحید مثنوی مسئول مرکز حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح استان گفت: نباید گذر زمان باعث شود که شهدا و پیشکسوتان ایثار و شهادت به فراموشی سپرده شوند. در دوران دفاع مقدس فرهنگ ایثار و شهادت متجلی شد و جلوه‌های بسیار ارزشمندی از آن به ثبت رسید. ایثارگران در آن دوران با خلوص نیت و بدون ذره‌ای ریا برای دفاع از اسلام، انقلاب و مردم در مقابل دشمن ایستادند.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی به برکت خون شهدا تا امروز ماندگار مانده است، افزود: امروز آحاد مختلف مردم و مسئولان در هر جایگاهی که هستند باید در قبال خون شهدا احساس مسئولیت کنند.

مثنوی با بیان اینکه شهدا حق بزرگی به گردن همه ما دارند گفت: می‌توانیم از میان آثار، اسناد و دست‌نوشته‌های شهدا، منش و رفتاری را نهادینه کنیم که بی‌تردید نجات بخش است. 
وی افزود: پس از پایان جنگ تحمیلی، کمیته جمع آوری اسناد و مدارک دفاع مقدس در مرکز حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سپاه فتح و کنگره ملی شهدای استان ماموریت جمع‌آوری، نگه‌داری و مستندسازی اسناد را برعهده گرفت؛ که با توجه به ضرورت هماهنگی و انسجام مراکز اسنادی دفاع مقدس در استان؛ جهت جلوگیری و پرهیز از دوباره کاری در راستای دست‌یابی متمرکز و بهینه به این اسناد، فراخوان نهضت جمع آوری اسناد شهدا را به اطلاع عموم مردم شهید پرور استان بخصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان می رساند؛ چرا که جمع‌آوری و حفظ اسناد شهدا باید به وظیفه‌ای همگانی تبدیل شود.
وی همچنین در خصوص تکمیل مخزن اسناد مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح گفت: این کار می‌تواند نقش مهمی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت داشته باشد و باید مورد توجه مسئولان در سطوح مختلف قرار بگیرد.

مسئول مرکز حفظ آثارو نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح با بیان اینکه میزان پیشرفتی که تاکنون این کار داشته به سادگی انجام نشده و سختی‌های خاص خود را دارد گفت؛ مهم این است که در جمع آوری اسناد شهدا نظم و پیوستگی باید وجود داشته باشد و مهم‌تر از همه در شرایط بسیار خوب و مناسب نگهداری ‌شوند.
این مسئول ابراز داشت: در راستای ترویج یاد و پیام شهدا و تکمیل مرکز اسناد دفاع مقدس استان و تولید آثار رسانه ای و مکتوب این مرکز نیازمند مشارکت و همکاری عموم مردم شهید پرور استان بخصوص خانواده معظم شهدا، ایثارگران و رزمندگان در خصوص جمع آوری اسناد جنگ و شهدا و ارسال این آثار از طریق راه های ارتباطی زیر می باشد.
قالب اسناد و آثار:
اسناد و آثار مکتوب، فیلم، عکس، دست نوشته، خاطره، یادداشت، آثارصوتی، مصاحبه، مستند و هرگونه اسناد مرتبط با شهدا
نحوه سپاه فتح :
حضوری:
یاسوج - میدان امام حسین(علیه السلام) – ابتدای شصت متری امام خمینی(ره) – مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه فتح
مجازی:
از طریق شماره تلفن (09030959710) در تمامی شبکه های اجتماعی داخلی

فراخوان نهضت جمع آوری اسناد جنگ و شهدا کهگیلویه و بویراحمد/ شیوه ارسال آثارفراخوان نهضت جمع آوری اسناد جنگ و شهدا کهگیلویه و بویراحمد/ شیوه ارسال آثارفراخوان نهضت جمع آوری اسناد جنگ و شهدا کهگیلویه و بویراحمد/ شیوه ارسال آثار

فراخوان نهضت جمع آوری اسناد جنگ و شهدا کهگیلویه و بویراحمد/ شیوه ارسال آثار

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین