تاریخ انتشار:۱۲:۲۱ - ۰۹ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد از پیشرفت کاری ۷۵ درصدی طرح بزرگ آبرسانی به شهر لیکک خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
آرش مصلح گفت: شهرستان بهمئی با تنش آبی شدید مواجه است و طرح آبرسانی به لیکک و روستا‌های اطراف از سد کوثر در سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد .
مصلح افزود: این طرح  آبرسانی به طول ۵۵ کیلومتر است و ۱۸ هزار مترمکعب مخزن ذخیره دارد و از سال ۱۴۰۰ تا کنون بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در پروژه آبرسانی لیکک هزینه شد.
وی با بیان اینکه این طرح هم اکنون بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان قرارداد خرید و اجرا در این طرح وجود دارد، گفت:  در آینده نزدیک آب تصفیه شده و سالم سد کوثر با پوشش ۸۵ هزار نفر به شهر لیکک و روستا‌های اطراف می‌رسد.
مصلح اظهار کرد: با اجرای این طرح مهم شهرستان بهمئی تا ۲۵ سال نیازی به آب آشامیدنی نخواهد داشت.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:لازم به توضیح است که هم اکنون ۶ کارخانه ملی و ۴ پیمانکار بزرگ در این پروژه مهم در حال فعالیت است. 
سد کوثر در فاصله ۶۰ کیلومتری شمال غرب گچساران بر روی رودخانه خیرآباد احداث و در سال ۱۳۸۳ به بهره برداری رسیده است.
آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود و این رودخانه از رود‌های شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید. سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.
برچسب ها: آرش مصلح ، آبرسانی ، لیکک
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
ضعیف ترین استاندار کهگیلویه و بویراحمد چه کسی است؟
سید علی احمدزاده
حسین کلانتری
علی‌محمد احمدی
سید موسی خادمی
سید حسین صابری
اکبر نیکزاد
سید مسعود حسینی