تاریخ انتشار:۱۶:۳۲ - ۰۷ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: آیین تجلیل از خانواده سه شهید و رزمندگان و جانبازان بالای 50 درصد با حضور مسئولان استانی در اداره کل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، در این آیین که مدیران کل تامین اجتماعی و بنیاد شهید و امور ایثارگران، مشاور استاندار کهگیلویه و بویراحمد در امور ایثارگران و مدیر درمان تامین اجتماعی استان حضور داشتند از خانواده شهیدان پیرشه (عدالت دوست) که سه فرند خود را تقدیم انقلاب و وطن کردند و هم چنین رزمندگان و جانبازان بالای 50 درصد تجلیل به عمل آمد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در این آیین گفت: امنیت و آسایش امروز جامعه به برکت خون شهدا و رشادت های کسانی است که در دوران جنگ، این کشور را به سوی اقتدار و امنیت هدایت کردند. آنچه موجب شده شهدای والامقام و ایثارگران ما به عنوان الگو، نمونه و سرمشق در جامعه قلمداد شوند، فداکاری و جان فشانی شهیدان، ازخودگذشتگی جانبازان، رشادت و حماسه آفرینی رزمندگان و صبر و پایداری خانواده شهدا و جانبازان است.

رسول چراغ سحر اظهار داشت: تکریم خانواده معظم شهدا و ایثارگران، مصداق تعظیم شعایر اسلامی است، چرا که آنان برای حفظ نظام و انقلاب، از جان عزیز خویش گذشتند.

وی افزود: ایثارگران و فرزندان شهدا وظیفه سنگینی بر عهده دارند، چرا که باید بیشتر از همه مروج ارزش های والای اسلامی انقلابی و ایثار و شهادت و آرمان های شهیدان و همانند آن عزیزان پایبند به ارزش های دینی و انقلابی و الگوی تلاش و جهاد برای خدمت باشند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان با بیان اینکه امروز و همواره جامعه ما به فرهنگ پایداری و شهادت نیاز دارد، گفت: برگزاری این آیین ها و نشست ها بازخوانی حرکت بزرگ ملت ما در دوران انقلاب و خلق آن حماسه های بزرگ و بی نظیر در دفاع مقدس است و آن حرکت و راه شهدا می تواند مسیر ما را در ادامه راه پیشرفت و ارایه خدمت به روشنی مشخص کند.
وی افزود: تجربه های دوران دفاع مقدس تجربه های بسیار گران بهایی است که استفاده از آنها قطعا باعث موفقیت ما در همه عرصه ها و گذر از بحران ها و مشکلات خواهد بود.
وی با بیان اینکه بیش از 14 درصد کارکنان سازمان تامین اجتماعی را ایثارگران تشکیل می دهند، گفت: این فرصت خوبی برای نشر ارزش های دفاع مقدس و بهره گیری از ظرفیت این عزیزان به منظور خدمت جهادگونه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

مشاور استاندار و مسئول امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد در این آیین گفت: ایثارگران و خانواده شهدا به عنوان مظاهر فداکاری و ایستادگی باید همواره از احترام و منزلت برخوردار باشند و مشکلات آنان پیش از آنکه به زبان بیاید، رفع شود.

محمد مشکینی با اشاره به نقش بسیج در دفاع مقدس و عرصه های گوناگون گفت: فعالیت های بسیج بعد از جنگ نه تنها متوقف نشد، بلکه افزایش یافت و در زمینه توسعه و آبادانی، سازندگی، محرومیت زدایی، آب رسانی، بهداشتی و درمانی، مبارزه با بیما ری ها و امدادرسانی و مقابله با حوادث، حضور پررنگ و اثرگذاری داشته است و این فعالیت ها هم چنان تداوم خواهد داشت.

وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در میان دستگاه های اجرایی یکی از بهترین دستگاه ها در زمینه تکریم خانواده شهدا و ایثارگران به شمار می رود و فعالیت های آن در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت قابل تقدیر است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان نیز در این آیین با بیان این که حدود 85 هزار نفر از خانواده شهدا و ایثارگران زیر پوشش خدمات و حمایت های این نهاد قرار دارند، گفت : بیش از 35 هزار رزمنده استان در دوران دفاع مقدس در جبه های جنگ حضور یافتند و ما 1900 شهید و 315 آزاده تقدیم انقلاب و دفاع از خاک وطن و ارزش های انقلاب کردیم.

رضا پارسیان نژاد گفت: استان ما به دلیل درصد بالای مشارکت در دفاع مقدس، یکی از بالاترین آمارهای جامعه ایثارگری را دارد .

وی افزود: در دوره دفاع مقدس حدود 11 هزار نفر از رزمندگان استان نیز به درجه جانبازی نایل آمدند که 58 نفر آنان جانباز بالای 55 درصد هستند.

وی با بیان این که سامان دهی همه گلزارهای شهدای استان تا پایان سال جاری به اتمام می رسد، گفت: باید از همه ظرفیت ها برای خدمت رسانی به جامعه ایثارگری و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و خدمت به خانواده شهدا و جانبازان استفاده کنیم.

در این آیین از خانواده شهیدان رضاقلی، جعفرقلی و محمدرضا پیرشه (عدالت دوست) و 4 نفر از جانبازان بالای 50 درصد و رزمندگان دوران دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین