تاریخ انتشار:۱۵:۳۱ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
عصر دنا: دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: اینکه ۷۰ درصد مصوبات شورای فرهنگ عمومی ضمانت اجرایی ندارند به دلیل نظارت و پیگیری نکردن بوده و ۳۰ درصد به دلیل بودجه است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

حجت‌الاسلام خسرو پناه روز دوشنبه ششم آذرماه ۱۴۰۲ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با تسلیت دهه اول فاطمیه و محکومیت جنایت اسرائیل در غزه افزود: هدف از حملات رژیم صهیونیستی این بود که غزه را تصرف کند، اسرای خود را آزاد و حماس را از بین ببرند اما این خواسته آنها محقق نشد.

وی هدف از سفرهای استان را بررسی خواسته‌ها و مشکلات استان‌ها عنوان و اظهارکرد: تصویب سیاست و ابلاغ آن کار سختی نیست بلکه اجرای میدانی سیاست‌های حوزه فرهنگی حائز اهمیت است که مدیران فرهنگی استان کهگیلویه و بویراحمد با همه مشکلات در بخش‌های مختلف علم و فرهنگ در حال انجام وظیفه هستند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه این استان قبل از انقلاب هیچ‌گونه امکاناتی نداشت، خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب‌ اسلامی و همت جهادگران استان دانشگاه‌های متعددی در سطح استان ایجاد شده که نشان از توان بالای مسئولان و دارا بودن برخی از عالمان بزرگ و دانشمندان بین‌المللی بخصوص در حوزه پزشکی که سرآمد هستند، است.

حجت‌الاسلام خسروپناه تصریح کرد: رهبری از شورای عالی انقلاب فرهنگی غیر از تصویب اسناد که مهم است انتظار دیگری دارند. اینکه شورای عالی انقلاب‌ فرهنگی قرارگاهی شود تا ۳۰ درصد توانستیم به سمت قرارگاهی پیش برویم و این شورا همچون گذشته اداری نیست.

وی با بیان اینکه برای اولین بار میان شورای عالی انقلاب فرهنگی و جبهه‌های مردمی پیوند عمیقی ایجاد شده است، ادامه داد: وقتی مقام معظم رهبری کار قرارگاهی از ما می‌خواهند باید به استان‌ها کمک کنیم تا مشکلات فرهنگی دستگاه‌ها که در مرکز کشور حل شدنی است توسط قرارگاه دنبال شوند.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به صحبت‌هایی در مورد ضمانت اجرایی نداشتن مصوبات شورای فرهنگ عمومی عنوان کرد: این تفکر که مصوبات به دلیل نبود اعتبارات اجرایی نمی‌شوند را قبول ندارم. ضمانت اجرایی نداشتن مصوبات تنها به دلیل نبود پول و اعتبار نیست بلکه به این دلیل ندانستن شیوه کار قرارگاهی است.

حجت‌الاسلام خسروپناه تاکید کرد: اینکه ۷۰ درصد مصوبات شورا ضمانت اجرایی ندارند به دلیل نظارت و پیگیری نکردن بوده و ۳۰ درصد به دلیل بودجه است، وقتی جلسه می‌گذاریم اما پیگیری نمی‌کنیم چگونه مصوبات باید اجرایی شوند هر مصوبه شورا که اجرا نشده مقصر خود شورای عالی انقلاب فرهنگی است که در همین خصوص یک مرکز قوی رصد راه‌اندازی کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به درخواست استاندار برای راه‌اندازی دانشگاه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: این موضوع را پیگیری خواهم کرد اما راه اندازی دانشگاه صنعتی جوابگو نیست و باید دانشکده‌ها و رشته های متناسب با نیاز استان در دانشگاه‌های موجود استان ایجاد و راه اندازی شود چراکه دانشگاه‌های صنعتی راه اندازی ده در برخی استان‌ها با مشکل مواجه شده اند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین