تاریخ انتشار:۱۵:۳۰ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: ناهید، دختر ۱۷ ساله‌ی عشایر اهل شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد که چند روز پیش به دلیل در رفتن تیر از تفنگی که بر دوش داشت از ناحیه پا دچار مجروحیت شده ‏بود، جانش را از دست داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایسنا: این دختر عشایر اهل شهرستان بهمئی در استان کهگیلویه و بویراحمد، صبح روز سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ پس از در رفتن تیر از تفنگ از ‏ناحیه پا مجروح شد و پس از ۹ ساعت به بیمارستان انتقال یافت.

«ناهید فرهابیان» دختر ۱۷ ساله عشایری بود. ‏او پس از چند ساعت خونریزی شدید و انتظار برای امداد هوایی در مسیر رسیدن به مرکز درمانی شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی به‌دلیل تاخیر در رسیدن به مرکز درمانی و خونریزی حدود ساعت ۱۸ عصر روز سه‌شنبه، ۳۰ آبان‌ماه جانش را از دست داد.

«جمشید فرهابیان»، برادر ناهید دختر عشایری که در نبود بالگرد و تأخیر در رسیدن به مراکز درمانی در شهرستان بهمئی فوت کرد، درباره این حادثه به خبرنگار ایسنا می‌گوید؛ حدود ساعت ۹ صبح روز سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ خواهرم در منطقه عشایرنشین کوه «ماغر» به‌علت شلیک ناگهانی تیر از ناحیه پا مجروح شد. از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۵ درگیر و پیگیر اعزام بالگرد برای نجات خواهر زخمی‌ام بودیم که تمام تلاش‌ها در نهایت بی‌نتیجه بود.

وی عنوان می‌کند؛ خودم مقیم شهر لیکک، مرکز شهرستان بهمئی هستم، به محض اینکه مادرم از طریق تماس تلفنی به من حادثه را اطلاع داد به اورژانس شهر لیکک مراجعه کرده و با طرح موضوع، درخواست کمک و اعزام بالگرد اورژانس برای نجات خواهرم دادم.

برادر ناهید می‌گوید؛ اما استان کهگیلویه و بویراحمد بالگرد نداشت و به همین خاطر از اورژانس شهر بهبهان استان خوزستان در همجواری شهرستان بهمئی پیگیری شدند. اما با وجود مستقر بودن دو بالگرد اورژانس در آن لحظه در اورژانس این شهر، همکاری نکردند. پس از پیگیری‌ها و رایزنی‌های صورت گرفته قرار شد که بالگرد اورژانس هوایی شهر شیراز به منطقه عشایری «ماغر» اعزام شود، پس از اینکه مختصات منطقه را برای آن‌ها فرستادیم و با ویزیتور نیز صحبت کرد، گفتند پنج دقیقه دیگر بالگرد اعزام می‌شود، فقط شما یک آتش روشن کنید که دود آن محل استقرار دختر زخمی را به ما نشان دهد اما تا ساعت ۱۵ خبری از بالگرد اورژانس و امداد هوایی نشد.

او افزود: برای اعزام بالگرد اورژانس هوایی به منطقه عشایری ما جهت نجات جان خواهرم کوتاهی شد. پس از پیگیری‌های نافرجام جهت اعزام بالگرد و امداد هوایی، به‌صورت زمینی یک تیم از هلال احمر هماهنگ شد و یک نفر نیروی اورژانس به‌صورت داوطلبانه همراه آن‌ها به محل اعزام شد که پس از بیش از دو ساعت پیاده‌روی بر بالین خواهر مجروحم حاضر شدند.

در مجموع حدود چهار یا پنج ساعت از روستای «گُنبد بَردی» تا رسیدن آمبولانس حامل خواهرم به مرکز درمانی شهر لیکک، مرکز شهرستان طول کشید که با توجه به خونریزی شدید و تأخیر در رساندن به مراکز درمانی خواهرم حدود ساعت ۱۸ فوت کرد.

آن طور ‏که برادر ناهید می‌گوید، دلیل فوت خواهرش خونریزی شدید و تاخیر در انتقال در نبود بالگرد جهت نجات و انتقال خواهرش به مراکز درمانی بوده است.

جمشید در بخش انتهایی صحبت‌های خود خطاب به مسئولان استانی و کشوری بیان کرد: امداد هوایی از ما گذشت و ناهید ما به‌دلیل نبود بالگرد و کوتاهی در امداد هوایی رفت و جان خود را از دست داد، اما نگذارید در استان عشایر نشین، کوهستانی و حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد که ۲۵ درصد نفت و گاز کشور را تامین می‌کند، ناهیدهای دیگر در نبود بالگرد و اورژانس هوایی جان دهند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین