تاریخ انتشار:۱۵:۳۰ - ۰۶ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مجوز دانشگاه صنعتی این استان را صادر کند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

«سید علی احمدزاده» روز دوشنبه ششم آذرماه ۱۴۰۲ در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور حجت الاسلام والمسلمین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: ما یک درصد خاک و یک درصد جمعیت کشور و۱۰ درصد از روان آب‌های کشور را داریم یعنی ۱۱ میلیارد متر مکعب که ۹ میلیارد متر مکعب آن از استان خارج می‌شود.

وی اظهارکرد: در حال حاضر ۵۰ درصد نفت صادراتی کشور از استان کهگیلویه و بویراحمد است و یکی از ابر مخزن‌های نفت جهان در شهرستان گچساران است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: ۱۰۰ درصد مردم استان کهگیلویه و بویراحمد شیعه ۱۲ امامی هستند و جمعیت بسیار بالایی از این استان را سادات تشکیل می دهند، در اعزام به جبهه رتبه اول را داشتیم و همچنین تنها استانی در کشور هستیم که توسط رژیم ستم‌شاهی دو بار بمباران هوایی شدیم.

احمد زاده تصریح کرد: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از وزارت علوم تکمیل نیست، هرچند دانشگاه‌های متعددی در این استان داریم اما با وجود داشتن پتروشیمی، نفت و گاز و فولاد نیاز به دانشگاه صنعتی دارد بنابراین انتظار تشکیل و راه اندازی دانشگاه صنعتی را داریم.

وی در خصوص کمبود و نبود دانشگاه صنعتی در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: در سفری که دبیر وقت شورای عالی انقلاب فرهنگی به این استان داشتند موافقت شد تا مجوز دانشگاه صنعتی به کهگیلویه و بویراحمد ارائه شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: این امکان را داریم که زمین و بسترهای لازم را فراهم کنیم همچنین هیئت علمی به صورت پراکنده در استان وجود دارد تا تحرکی در حوزه صنعت ایجاد شود و همپای استان‌های دیگر شویم.

به گزارش ایسنا، احمد زاده به برخی از نارسایی‌ها در دانشگاه‌های استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره و بیان کرد: هر چند نارسایی‌هایی داریم اما در سفر دولت به استان ۱۰۰۰ میلیارد تومان برای دانشگاه علوم پزشکی و مبلغ خوبی هم برای سایر دانشگاه‌ها در نظر گرفته شد هر چند برخی از دانشگاه‌ها مانند دانشگاه آزاد دیده نشدند اما باید حمایت‌های لازم را از آنها داشته باشیم.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین