تاریخ انتشار:۱۴:۱۵ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد می‌گوید: فعالیت انتخاباتی مدیران خارج از وقت اداری مصداق سوء استفاده بوده و باید منتظر مجازات سنگین باشند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سیدعلی ملک‌حسینی در نشست رسیدگی به جرائم انتخاباتی کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: فعالیت انتخاباتی مدیران خارج از وقت اداری له یا علیه هر نامزد انتخاباتی، مصداق سوء استفاده بوده و باید منتظر مجازات سنگین باشند.

وی با تاکید بر اینکه بی اعتمادی مردم نسبت به مسئولان سبب بی اعتمادی به نظام مقدس جمهوری اسلامی می‌شود، عنوان کرد: ضروری است مدیران به وظایف اصلی خود بپردازند و از شرکت در مسائل انتخاباتی پرهیز کرده و به کار مردم برسند.

ملک‌حسینی با اشاره به اینکه در بحث انتخابات 4 گزینه به عنوان مؤلفه‌های امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت وجود دارد که همه این‌ها به هم وابسته‌اند، ابراز کرد: اگر این چهار مؤلفه در انتخابات تضمین شود میزان مشارکت مردم در انتخابات نیز افزایش می‌یابد.

دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: قانون جدید انتخابات تغییر و تحولات و نوآوری‌هایی نیز داشت که اصلاح شده‌اند و در مورد تبلیغات نیز، جرم انگاریی‌هایی در این قانون بیان شده که باید مد نظر قرار بگیرد.

ملک حسینی بیان کرد: در صورتی اداره یا شخصی از امکانات دولتی به نفع یا ضرر نامزدهای انتخاباتی فعالیت داشته باشد نیز به شدت برخورد خواهد شد و برخی از اقدامات نامزدها خارج از وقت اعلام شده برای تبلیغات تخلف می‌باشد که به این تخلفات نیز رسیدگی می‌شود.

وی با اشاره به این که جرائم انتخاباتی بین مردم نیز، خطوط قرمز دستگاه قضایی است، ادامه داد: در دادسرای مرکز استان شعبه ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی را تشکیل داده‌ایم و اخیراً دو پرونده در حوزه جرایم انتخاباتی به دست ما رسیده است و در اسرع وقت رسیدگی می‌شوند و اگر تخلفی صورت گرفته باشد، هر چیزی که در قانون می‌باشد در مورد این پرونده‌ها اقدام خواهد شد.

ملک حسینی یاداور شد: تمام رسانه‌ها و دست‌اندرکاران، مجریان انتخابات، مردم و نامزدها شرکت کننده و هر کسی که قدمی برمی‌دارد یا صحبتی کند که منتهی به مشارکت و افزایش مشارکت شود، باید دست او را بوسید و مصداق جهاد است.

وی تاکید کرد: در شرایط فعلی، انتخابات می‌تواند جایگاه جمهوری اسلامی را افزایش دهد و براساس فرمایشات مقام معظم رهبری همه ی برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات ما باید طوری باشد، که موجب افزایش مشارکت مردم در انتخابات شود.
ملک حسینی بیان داشت:

ملک حسینی با اشاره به اینکه تلاش رسانه‌ها در ایجاد شور و شعف انتخاباتی مطلوب بوده و واقعیت امر کلیت این موضوع قابل تقدیر است، تاکید کرد: البته در فضای انتخابات نیز رسانه‌ها باید توجه داشته باشند و از حاشیه‌ها و عوامل مجرمانه نیز پرهیز کنند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین