تاریخ انتشار:۱۴:۰۶ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیر کل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۲ گروه متخلف مسلح شکار در شمالی منطقه حفاظت شده "دنا" با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست استان دستگیر شدند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا به نقل از روابط عمومی محیط زیست، "اسلام جاودان خرد" روز یکشنبه اظهار کرد: هر دو گروه متخلف که۳ قبضه سلاح ساچمه زنی غیر مجاز همراه داشتند، ضبط و اعمال قانون شدند.

جاودان خرد با اشاره به شناسایی شکارچیانی فروش پرندگان در فضای مجازی گفت: متخلفان شکاری که در فضای مجازی خرید و فروش داشتند پس از دستگیری و اعمال قانونی کردن آنها، مشخص شد در ماه های گذشته ۱۱ قطعه کبک شکار کرده اند.

کهگیلویه و بویراحمد سرشار از منابع طبیعی و محدود است و برای حفظ و نگهداری این منابع بکر خدادادی مشارکت اثرگذار همگانی را می طلبد بنابراین محیط زیست یک مسأله‌ای تجمّلاتی و درجه دو نیست بلکه یک مسأله حیاتی باید باشد.

بهبود محیط زیست زمانی حاصل خواهد شد که محیط طبیعی و فرهنگی انسان با هم مرتبط باشند زمانی که ما بتوانیم فرهنگ ناصواب شکار و پرنده گیری را حذف کنیم و تلاش برای پاسداری و نگهداری از محیط زیست سرلوحه برنامه های خود قرار دهیم.

کهگیلویه و بویراحمد سرشار از منابع طبیعی و محدود است و برای حفظ و نگهداری آن مشارکت همگانی نسبت به حفظ آن و جلوگیری از تخریب و آسیب زدن به آن را می طلبد.

بهبود محیط زیست زمانی حاصل خواهد شد که محیط طبیعی و فرهنگی انسان با هم مرتبط باشند زمانی که ما بتوانیم فرهنگ ناصواب شکار و پرنده گیری را حذف کنیم و تلاش برای پاسداری و نگهداری از محیط زیست سرلوحه برنامه های خود قرار دهیم.

طبیعت و محیط زیست موهبتی خداوندی است و مساله محیط زیست برای ما نباید مسأله‌ای تجمّلاتی و درجه دو نیست بلکه یک مسأله حیاتی است.

انتخاب مناطق حفاظت شده با هدف حفظ و احیای رویشگاه های گیاهی و زیستگاه های جانوری است که این مناطق محیطی مناسب برای اجرای برنامه های آموزشی، گردشگری و پژوهش های زیست محطی بشمار می آیند.

کهگیلویه و بویراحمد هفت منطقه حفاظت شده دارد که این مناطق بیش از ۱۰ درصد مساحت استان را تشکیل داده است حدود یک سوم از مساحت استان را ناهمواری ها و ۸۰ درصد مساحت آن جنگل و مرتع تشکیل داده است.

استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به پستی و بلندی های فراوان و تنوع اقلیمی، هفت منطق حفاظت شده؛ "دنا" ، "دنای شرقی" ،"خاییز سرخ" ، "خامی" ، "دیل" ،"سولک" و "سیوک" در این استان زیبای طبیعی وجود دارد.

منطقه حفاظت شده "دنا" با وسعت ۹۳ هزار و ۶۶۰ هکتار در حوزه استحفاظی شهرستان دنا و سمیرم در بخش سردسیری استان است.

منطقه حفاظت شده دارای غنای زیستی ارزشمند است که یک هزار و ۲۰۱ گونه گیاهی دارد و در مقایسه با گیاهان کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

تعداد گونه های آندمیک(بومی) دنا از تعداد گونه های آندمیک ۴۵ کشور جهان بالاتر است و بیش از یک هفتم گونه های گیاهی موجود در ایران، در منطقه حفاظت شده "دنا" رویش دارند به نحوی که این منطقه از آوازه ملی و جهانی برخوردار است.

بالغ بر ۸۵ گونه پرنده، ۲۰ گونه آبزی، ۳۹ گونه دوزیستان و خزندگان در این منطقه شناسایی شده است.

برچسب ها: شکارچی ، محیط زیست
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین