تاریخ انتشار:۱۳:۵۶ - ۰۵ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به رویکرد تحولی برنامه‌های اجلاس سراسری نماز بر تقویت عملکرد کمیته‌های این اجلاس تاکید کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
به گزارش عصر دنا، مراد علی پیوند در جلسه شورای اقامه نماز کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: کمیسیون‌های ۱۳ گانه نسبت به راهبرد اصلی اجلاسیه سراسری نماز «نماز نسل نو با تمرکز بر نقش مدرسه و مسجد و دانشگاه» برنامه‌های محوری خود را ارائه دهند.
وی بیان کرد: نیاز است کمیستون‌ها با استفاده از ظرفیت‌ها زمینه جذب بیشتر نوجوانان و جوانان به فرهنگ نماز را فراهم کنند.
پیوند بر تشکیل مستمر جلسات کمیته‌های ۶ گانه تاکید کرد و گفت: مصوبات این جلسات باید به صورت مستند برای دبیرکارگروه ستاد اقامه نماز استان ارسال شود.
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه وبویراحمد هم با اشاره به تشکیل جلسات منظم از سوی کمیته فرهنگ و هنر افزود: در این جلسات از ظرفیت هنرمندان و نخبگان برای ارائه برنامه‌های محوری در زمینه تحقق رویکرد اجلاس سراسری به نحو احسن استفاده شد.
امین درخشان تصریح کرد: برنامه‌های مختلفی از سوی فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح شهرستان‌های استان با حضور پرشور جوانان و نوجوان در دستور کار است.
نماینده، ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد نیز در این جلسه افزود: نیاز است کمیسیون‌های استانی با برگزاری دوره آموزشی برای دانش آموزان، مدیران، معلمان مدارس و دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان استان، برگزاری مسابقه نماز، استفاده از ظرفیت صدا و سیما جهت ساخت یک برنامه ویژه برای نماز نسل نو و تجلیل از فعالین نماز (خادم، مؤذن و مکبر، امامان جماعت بخصوص مدارس و مساجد فعال در زمینه جذب نسل نو) برنامه ریزی لازم را داشته باشند.
حجت الاسلام سید نصیر حسینی پیام‌های سالانه رهبر معظم انقلاب به اجلاس سراسری نماز را یک دائرة المعارف برای بهره مندی بیشتر دانست و اضافه کرد: نیاز است نهاد‌ها از این ظرفیت در راستای ترغیب نسل نو به اقامه نماز استفاده کنند.
حجت الاسلام رضا قاسمی، مدیر ستاد اقامه نماز کهگیلویه و بویراحمد در این نشست نیز گفت: تلاش در جهت فعال نمودن ظرفیت‌های بالقوه جامعه در زمینه اقامه نماز، تحقق پیام‌ها و انتظارات مقام معظم رهبری، جلب همکاری و مشارکت نهاد‌های مردمی و دستگاه‌ها در برنامه‌های توسعه و ترویج فرهنگ نماز، معرفی تجربیات و ایده‌های موفق در ترویج نماز و همچنین ارائه نتیجه ارزیابی سالیانه دستگاه‌ها در زمینه اقامه نماز و تقدیر از فعالان و تذکر به غیر فعالان باید در اولویت کمیته‌ها قرار گیرد.
وی اضافه کرد: کمیته‌های علمی، فرهنگی، اطلاع رسانی و تبلیغات، ارزشیابی و همچنین حفاظت و حراست برای برگزاری اجلاس سراسری نماز برنامه‌های مختلفی را در دست اجرا دارند.
در ادامه این جلسه سید احمد زرهانی ، قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور به صورت وبینار برنامه‌های سراسری سی امین اجلاس سراسری نماز را مسئولان ستاد اقامه نماز کهگیلویه وبویراحمد در میان گذاشت.
وی با اشاره به رویکرد متفاوت اجلاسیه سراسری نماز در استان زنجان تصریح کرد: برای تحقق این هدف، تمرکز بر روی شناخت مسئله و استخراج و تدوین وظایف و تکالیف اصلی دستگاه‌ها و همچنین چاره‌اندیشی برای ترسیم نقشه راه و تدوین برنامه جهت حل مسئله مورد توجه ستاد اقامه نماز سراسر استان‌ها قرار گیرد.
در پایان این نشست از پوستر جشنواره ملی نماز ونیایش کهگیلویه وبویراحمد رونمایی شد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.