تاریخ انتشار:۱۸:۰۷ - ۰۴ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: با هدف هم افزایی و تعامل بیش از پیش در موضوعات مختلف، گردهمایی ریش سفیدان و معتمدان شهرستان بویراحمد در یاسوج برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، نماینده ولی فقیه در استان در این گردهمایی با تشریح برخی از ناهنجاریهای وآسیب های اجتماعی در استان گفت: برای کاهش این آسیب ها علاوه بر مسولان متولی ، متنفذان و ریش سفیدان هم باید پای کار باشند.

آیت اله حسینی گفت: امروز دشمن با ترویج فحشا و بی حجابی و لباس های نامناسب و این پوشش های ماهواره ای که با فرهنگ ما نمی سازد وارد شده و این بسیار نگران کننده است.

وی به رسم غلط تیراندازی در مراسم عزا و شادی در استان اشاره کرد و از ریش سفیدان خواست جلوی این آسیب اجتماعی را بگیرند.

آیت اله حسینی با پیشنهاد تشکیل شورای فرهنگ عمومی در طوایف گفت: در این شورا می توان مشکلات آن طایفه و منطقه را بررسی و برای رفع آنها تلاش کرد.

دادستان مرکز استان هم در این گردهمایی با بیان اینکه جایگاه ریش سفیدان در کهگیلویه و بویراحمد جایگاه ارزشمند و قابل قبولی است گفت: در بسیاری از پرونده های منجر به قتل که در دستگاه قضایی وجود دارد از اقدامات و تدابیر ارزشمند و راهبردی معتمدان استفاده می کنیم.

ملک حسینی با اشاره به برخی از آسیب های اجتماعی نظیر نزاع و استفاده غیرضرور از اسلحه گفت: به برکت تدابیر و پادرمیانی همین ریش سفیدان ، هم اکنون بحث نزاع از اولویت دستگاه قضائی استان خارج شده است.

فرمانده سپاه فتح استان هم در این گردهمایی گفت: دشمن با تبلیغات منفی به دنبال ایجاد اختلاف بین نسل هاست ، اما ریش سفیدان نباید بگذارند این اتفاق رخ دهد.

سردار خرم دل با بیان اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد رتبه دوم در بحث مسائل امنیتی در کشور را داراست افزود: اهمیت و جایگاه تاثیرگذاری ریش سفیدان در این موضوع خیلی مهم بوده است.

سردار خرم دل با بیان اینکه خیلی ها عنوان می کنند مسایل طایفه ای یک آسیب است، گفت: این طوایف دارای ظرفیت های خیلی خوب و بسیار تاثیرگذار هستند و در جایی که لازم باشد رسالت خود را انجام می دهند.

فرمانده سپاه فتح استان با اشاره به جنگ شناختی دشمن که به دنبال عوض کردن جای حق و باطل است، افزود: اینجا شما ریش سفیدان می توانید خیلی تاثیرگذار باشید که به جوانان بگویید در ۵۰ سال پیش چه بودیم و الان در چه جایگاهی هستیم.

وی با بیان اینکه جوانان ما گذشته را درک نکردند، گفت: سن و سال آنها اقتضا نمی کرد و الان وظیفه ریش سفیدان است که این مسائل را برای نوجوانان بازگو کنند.

سردار خرم دل گفت: هر جایی در هر دولتی یک سری مشکلاتی وجود دارد، اما به این معنی نیست که یک مجموعه مشکل دارد.

وی با اشاره به فضای انتخاباتی در استان گفت: طبق آخرین نظرسنجی ، ۷۰ درصد مردم استان در انتخابات پیش رو شرکت می کنند.

مسئول جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی در استان هم در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این برنامه ، تحقق یکی از مهمترین و ضرورترین نیازهای استان، شامل همدلی و انس اجتماعی است.

ستار هدایت خواه با بیان اینکه قبل از انقلاب در استان شاهد کینه توزیهای بسیار زیادی بودیم، افزود: بعد از انقلاب اسلامی بسیاری از این کینه توزی ها تبدیل به وحدت و آشتی شد.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف در بین اقوام است ادامه داد: ما در اینجا جمع شدیم که شکر گذار این نعمت وحدت باشیم .

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین