تاریخ انتشار:۱۴:۲۵ - ۰۴ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس هیات کوهنوردی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با توجه به بارش برف، هرگونه صعود به دنا ممنوع است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

رئیس هیات کوهنوردی استان گفت: کوهنوردان استان فارس که به صورت غیرمجاز به ارتفاعات دنا صعود کرده بودند دچار حادثه شدند.

زریر حسین زاده افزود: با توجه به اقلیم، جغرافیا و شرایط خاص استان، هواشناسی تذکرات لازم مبنی بر بارش سنگین برف و باران در ارتفاعات و ممنوع شدن صعود به دنا را داده بود.

وی ادامه داد: در سنوات گذشته صعود بدون مجوز کوهنوردان به ارتفاعات دنا باعث شد که صدمات جبران ناپذیری به کوهنوردان وارد شود که به منظور پیشگیری از صدمات و تلفات هیات کوهنوردی استان از دو هفته گذشته مکاتباتی با فدراسیون و هیات‌های کوهنوردی سراسر کشور داشته و هرگونه صعود به دنا ممنوع اعلام شد.

حسین‌زاده بیان کرد: با وجود این تذکرات یک باشگاه کوهنوردی ۱۰ نفره از استان فارس روز گذشته بدون اطلاع هیات کوهنوردی استان، وارد کهگیلویه و بویراحمد شده و شب را در ارتفاعات چهار هزار و ۱۰۰ متری قله " برف‌کرمو"شب مانی و کمپ زدند و امروز قصد صعود داشتند.

وی اضافه کرد: در حین صعود این کوهنوردان یکی از بانوان سُر خورده و سقوط می‌کند و از ناحیه پا و لگن آسیب می‌بیند.

وی بیان کرد: بعد از اطلاع، تیم هیات کوهنوردی استان به همراه هیات کوهنوردی دنا به منطقه اعزام شدند و پس از انجام اقدامات لازم مصدوم به مرکز بستر درمانی دنا منتقل می‌شود.

رئیس هیات کوهنوردی استان گفت: هرگونه صعود به ارتفاعات دنا بدون هماهنگی با هیات کوهنوردی غیرقانونی است و هر باشگاه و هیات کوهنوردی از سراسر کشور که به ارتفاعات دنا اعزام شود و برای آنها حادثه‌ای رخ دهد متوجه باشگاه و هیات کوهنوردی خواهد بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین