تاریخ انتشار:۲۰:۳۵ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: امام جمعه بهمئی گفت: مسوولان اورژانس کشور مقابل درد و مصیبت خانواده‌هایی که در اثر محرومیت‌ها دچار مصیبت شده‌اند و عزیزان خودشان را از دست دادند پاسخگو باشند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

۲۶ تیرماه سال جاری بود که بالگرد اورژانس ۱۱۵ کهگیلویه و بویراحمد حین ماموریت سقوط کرد و گرچه خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی به همراه نداشت اما موجب شد که بالگرد به طور کامل از بین برود.

با از دست‌ رفتن بالگرد اورژانس ۱۱۵، جان‌های زیادی به دلیل نبود بالگرد از دست رفت و این بار خانمی در شهرستان دور افتاده بهمئی قربانی نبود امکانات در کهگیلویه و بویراحمد شد.

حادثه‌ای مبنی بر آسیب پای خانمی جوان در کوه‌های ماغر از توابع شهرستان بهمئی به مرکز پیام کهگیلویه اعلام شد که بلافاصله پایگاه اورژانس ۱۱۵ ماغر به محل حادثه اعزام شد.

به علت صعب العبور بودن منطقه دو نفر از نیروهای اورژانس ۱۱۵ مقیم شهرستان بهمئی که در خارج از شیفت کاری بودند با به همراه داشتن امکانات و وسایل مورد نیاز اولیه به همراه پرسنل هلال احمر به سمت مصدوم اعزام شدند و پس از رسیدن و اقدامات درمانی اولیه مصدوم را به سمت بیمارستان منتقل کردند.

متاسفانه در مسیر انتقال مصدوم دچار ایست قلبی-تنفسی شده، احیا بی‌نتیجه ماند و مصدوم فوت شد.

حدود دو ساعت تلاش برای اعزام بالگرد به دلیل غیرفعال بودن بالگرد استانهای همجوار بی نتیجه ماند.

در همین خصوص حجت‌الاسلام اسماعیل صلواتی امام جمعه بهمئی در گفت‌وگو با فارس از چنین وضعیتی ابراز نگرانی و انتقاد کرد

او می‌گوید: یکی از استان‌هایی که در طول  سال‌های قبل و بعد از انقلاب همیشه در خط و مسیر نظام اسلامی بود و حمایت و پشتیبانی کرد و در همه این سال‌ها چه در توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان داخلی و خارجی یار و یاور انقلاب و نظام اسلامی بود و حقیقتاً ولایتمدار بوده، مردمان شریف و نجیب این استان هستند.

صلواتی افزود: هیچگاه در طول تاریخ مردمان این استان دست از یاری جبهه حق بر نداشتند قبل از انقلاب برای این نظام اهل مجاهدت بودند و شهید دادند و در راه انقلاب بیش از ۱۸۰۰ شهید تقدیم کردند.

امام جمعه بهمئی به سایر صفات مردم استان اشاره کرد و گفت: در انتخابات‌ها و مناسبت‌های ملی همیشه اول بوده و دارای بصیرت و ولایت مداری هستند و هیچ وقت از طرف این مردم خطری و آسیبی متوجه نظام اسلامی نشده است بلکه همیشه در خط اول و خاکریز مقدم دفاع از نظام اسلامی، آرمان‌ها امام و شهیدان و ولایت هستند.

صلواتی خاطرنشان کرد: مردم استان دلداده ذریه حضرت زهرا سلام الله علیها و همه شیعیان امیرالمومنین علی علیه السلام هستند البته هر چه دارند به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی افزود: ما قبل از انقلاب هیچ نداشتیم همه خدمات و پیشرفت‌ها و آبادانی‌ها را مدیون نظام اسلامی هستیم اما با همه این خدمات و همه ظرفیت‌ها و امکانات پتانسیل‌هایی که دارد و مردمان دیگر استان‌ها از مواهب خدادادی این استان مثل آب و گاز و نفت و سایر منابع طبیعی و ملی برخوردار می‌شوند اما مردمان این استان با بسیاری از محرومیت‌ها و مسائل و مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند.

صلواتی افزود: حقیقتاً صبر و استقامت این مردم را باید تحسین کرد و مسوولان کشور باید شکرگزار نعمت عظیم مردم این استان باشد و شکر نعمت این است که مسوولان کشوری به مردم استان توجه کنند به فریاد مردم استان برسند این مردم را دریابند مشکلات و مسائلی که در این استان هست حق مردم نیست مردم استان انتظار داشتند در دولت مردمی و انقلابی آیت الله رئیسی بیشتر مورد توجه باشند چون محرومیت بیشتری دارند.

وی گفت: برازنده مسوولان اورژانس کشور نیست که مردمان استان در نقاط صعب العبور به خاطر کمبود امکانات مثل اورژانس هوایی جانشان را از دست بدهند الان چندین حادثه در استان و در مناطق مختلف به وجود آمده که به اقرار مسوولان و متولیان اگر اورژانس هوایی در دسترس مردم قرار داشت می‌توانست بسیاری از افرادی را که دچار سوانح طبیعی و غیر طبیعی شدند و گرفتار بلا و اتفاقات غیر مترقبه شدند نجات بدهد.

این امام جمعه ادامه داد: اگر این بی توجهی‌ها و سهل انگاری‌ها از روی عقده باشد این حقیقتاً خیانت به مردم استان است و اگر مسوولان کشوری اورژانس هوایی نمی‌دانند بیایند و بررسی کنند تا ببینند سالانه چه تعداد از مردمان استان به خاطر نبود این اورژانس هوایی جان خودشان را از دست می‌دهند و حداقل این مسئله را اولویت خودشان قرار بدهند و با توجه به صعب العبور بودن مناطق جغرافیایی این استان محرومیت از جاده‌ها و راه‌های مناسب و کوهستانی بودن منطقه  و پراکندگی جمعیت این استان بالاخص عشایر قهرمان و غیور چندین بالگرد اورژانس هوایی به این استان اختصاص بدهند.

وی گفت: یک بار برای همیشه این خواسته و مطالبه به حق مردم را محقق کنند و حقیقتاً مسوولانی هم که در حق این مردم کم گذاشتند باید استغفار دسته جمعی کنند زیبنده مردم نیست که بعد از ۴۴ سال از نظام مقدس جمهوری اسلامی از امکانات اولیه محروم باشند.

صلواتی گفت: مسوولان در مقابل درد و مصیبت خانواده‌هایی که در اثر محرومیت‌ها دچار مصیبت شده‌اند و عزیزان خودشان را از دست دادند هم در دنیا پاسخگو باشند و حقیقتاً خودشان را برای پاسخگویی در عالم برزخ و قیامت آماده کنند راه جبران سهل انگاری و بی‌توجهی‌های گذشته جلوگیری و جبران و پیشگیری از اتفاق حوادث این چنینی با رفع نیازهای مردم است.

وی افزود: امیدواریم مسوولان اورژانس کشور به این مردم شریف و غیور و نجیب و مومن و ولایت مدار و صبور توجه کنند و این مردم را از چنین غم‌ها و مصیبت‌ها و گرفتاری‌ها نجات دهند و با اختصاص بالگرد به مناطق استان از اتفاقات ناگوار آینده جلوگیری کنند.

صلواتی تاکید کرد که سازمان مدیریت بحران کشور این بحران  را در کهگیلویه و بویراحمد برطرف کند و مردم را نجات دهند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین