تاریخ انتشار:۲۰:۳۲ - ۰۲ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: میر علی اصغر فریدونی پدر «شهید سید علی اکبر فریدونی » بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت و به فرزند شهیدش پیوست.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، پدر شهید فریدونی از شهدای دوران هشت سال دفاع مقدس روستای چغل شهرستان کهگیلویه دعوت حق را لبیک گفت و به فرزند شهیدش پیوست.

 
زنده‌یاد میر علی اصغر فریدونی پدر شهید والامقام سید علی اکبر فریدونی از شهدای دوران دفاع مقدس که از سال ۱۳۶۶ داغ شهادت فرزند برومندش را دیده بود پس از ۳۵ سال آسمانی شد و در بهشت به میهمانی او رفت.

مراسم تشییع و خاکسپاری فردا جمعه ۳ آذر ماه راس ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه عصر در قطعه صالحین گلزار شهدای شهر دهدشت برگزار می گردد. 
 
نام شهید : سيدعلي اكبر
نام پدر : علی اصغر
تاریخ تولد : ۱۳۳۱
محل تولد : روستای چغل
تاریخ شهادت : ۶۶/۹/۲۹
محل شهادت : زبیدات
زیارتگاه : روستای چغل
زندگي نامه
بسم الله الرحمن الرحيم
ان الله اشتري من المؤمنين انفسهم و اموالهم بان لهم الجنة يقاتلون في سبيل الله فيقتلون و يقتلون وعدا عليه حقاً في التوراة و الانجيل و القرآن
البته خدا از مؤمنان جانها و مالهايشان را خريداري مي كند و در برابر بهشت برين به ايشان مي بخشد اين مؤمنين در راه خدا پيكار مي كنند و كشته مي شوند اين وعده حقي است بر خدا در تورات و انجيل و قرآن .
شهادت براي فرزندان اسلام و ذريه پيامبر عظيم الشأن و اولاد فاطمه عليها السلام و يادگاران حسين سلام الله عليه در راه هدف اسلام عزيز و قرآن كريم چيزي غيرعادي و پديده اي غيرممهود نيست .
سلام علي آل خير النبيين: قصه شهيدان ما قصر بزرگي است سرگذشت همه مظلوماني كه در طول تاريخ از سوي دوزخيان زمين مورد اذيت و آزار قرار گرفتند و كسي بر مظلوميتشان شاهد نبود جز خدا اما اينك اين مظلومين قرون و اعصار بر پاي ايستاده اند تا انتقام خونهاي به ناحق ريخته را از قداره بندان و تجاوزگران به حق و حقيقت بگيرند و زمين را از وجود آنان پاك سازند و آنان اينك در قامت استوار روح الله تجسم يافته و با خروش او مي خروشند و در هنگام فرياد او بر مستكبران بر آنان مي شوند تا تحت ولايت او كه ولايت حق است شكوه انسان و مسجد اسلام را به تماشا گذارند . مگر نه اين است كه شهيدان زيستن را تفسيري دوباره كردند و پيروزي را تصويري چندباره آنان آزادي را امضاء كردند و توحيد را ندا دادند و كالاي جانشان را به بهاي بهشت به پيشگاه محبوبشان عرضه كردند آنها با پاي عشق تا قله فلاح رسيدند و با تبر معرفت و ايمان بت جاذبه هاي فريبناك زندگي و كشش ها و وسوسه هاي ارزش شكن انساني را شكستند شهيدان نداي خوش ارجعي را شنيدند و خندان و سبك بال از اسارت اين جهان فاني پر زدند و اما ما در پي قافله مانده ايم . امروز بزرگ معلم قرن فريادش را در راستاي وجودشان با خون امضاء كردند و اينك با شمه اي از زندگي يكي از اين ايثارگران و توحيدي و لبيك گوي سرور شهيدان آشنا مي شويم . شهيد علي اكبر فريدوني يكي از شورندگان بر باطل و مردان پاكباز راه حق است كه سراسر زندگيش حكايت از اين معنا مي كند .
سيدعلي اكبر در سال ۱۳۳۱ در شهرستان كهگيلويه در خانواده اي سيد و مذهبي ديده به جهان گشود جهاني كه از ميان همه رهروان كوي عشق پروردگار تنها گروهي را انتخاب مي كند و به آنان رخصت ديدار مي دهد تا موفق به لقاء حق گردند و او يكي از اين انتخاب شدگان بوده (سيدعلي اكبر) به جهت سيادت و اصالت نسب از همان ابتداي كودكي در دامان پدر و مادري متدين رابطه نزديكي با خدا و پيوندي عميق با مذهب داشت . دوران طفوليت و نوجواني و جوانيش را با چه مشكلاتي و نابسامانيهاي زندگي در منطقه دور دست گلال از توابع شهرستان بويراحمد با نهايت تلاش و كوشش در كنار پدر پير و برادران كوچكترش براي امرار معاش خانواده گذراند . او فرزند ارشد خانواده بود و از هر جهت مسئوليت و محبوبيتي خاص داشت . خانواده شهيد فريدوني فر واعظي دلسوخته و آگاه را در آشنايي مردم منطقه گلال با احكام و فرائض ديني داشت كه آثار اعمال خداپسندانه آنها چشمگير و زبانزد عموم بود . شهید بزرگوار از طریق پشتیبانی جنگ جهاد سازندگی با توجه به تخصصی که داشت به جبهه های حق علیه باطل اعزام و وظیفه خود را به نحو احسن انجام داد و سرانجام در تاریخ ۶۶/۹/۲۲ بر اثر اثابت آرپیچی هفت به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین