کد خبر: ۲۱۶۵۳
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار:۰۰:۵۲ - ۰۱ آذر ۱۴۰۲
عصر دنا: سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد از فوت یک دختر ۱۷ ساله عشایری مصدوم در نبود بالگرد اورژانس در این استان خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا «محمدامین نیکویی» در خصوص انتشار اخباری مبنی بر فوت دختر جوان در شهرستان بهمئی در نبود بالگرد اورژانس گفت: ساعت ۱۲ ظهر روز سه شنبه ۳۰ آبان ۱۴۰۲ گزارشی مبنی بر زخمی شدن یک دختر جوان ۱۷ساله در منطقه عشایری محدوده «گُنبدبردی» شهرستان بهمئی به مرکز پیام اورژانس ۱۱۵ اعلام شد.

وی افزود: پس از حدود سه ساعت و ۳۰ دقیقه پیاده روی نیروهای پایگاه اورژانس «ماغر» و دو نیروی در حال استراحت، بر بالین فرد مصدوم حاضر می شوند، دختر زخمی از ناحیه پا خونریزی داشت، اقدامات اولیه درمانی و سرم ترابی را انجام می دهند اما بدلیل کوهستانی و سخت گذر بودن منطقه امکان انتقال سریع به مراکز درمانی جهت اقدامات تکمیلی درمان وجود نداشت.

نیکویی اظهار کرد: از اورژانس هوایی شهر شیراز مرکز استان فارس و شهر بهبهان در استان خوزستان درخواست بالگرد جهت کمک کردیم اما متاسفانه هر دو اورژانس غیرفعال بودند.

سرپرست اورژانس ۱۱۵ استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: دختر جوان که خون زیادی از بدنش رفته بود ساعت ۱۷ و ۳۰ دقیقه در حال انتقال به مرکز درمانی شهر لیکک مرکز شهرستان بهمئی دچار ایست قلبی تنفسی شده و فوت کرد.

نیکویی تاکید کرد: خونریزی و تاخیر در انتقال به مراکز درمانی بعلت صعب‌العبور بودن و کوهستانی بودن منطقه علت اولیه فوت این دختر جوان بود که البته باید علت دقیق مرگ از سوی پزشکی قانونی مشخص شود.

وی بیان کرد: بالگرد اورژانس هوایی ضرورت انکار ناپذیر استان کوهستانی، سخت گذر و حادثه خیز کهگیلویه و بویراحمد است. اورژانس استان رایزنی ها و پیگیری‌هایی در این خصوص داشته اما تاکنون به نتیجه ای نرسیده البته امیدواریم با همکاری و مساعدت لازم به زودی شاهد فعال شدن اورژانس هوایی در این استان باشیم.

گفتنی است که از زمان سقوط بالگرد اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکنون برای ۷ مورد شامل انتقال زن باردار، مارگزیده، سقوط از ارتفاع و سکته مغزی و قلبی و سوانح و حوادث، به امداد هوایی در مناطق محروم، دور افتاده، سخت گذر و کوهستانی استان نیاز داشته‌ایم اما بدلیل نبود بالگرد نتوانسته ایم به آنها امدادرسانی کنیم و حتی دو نفر از آنها فوت کردند!

در برخی استان‌ها که شرایط استان ما را ندارند هفت یا هشت بالگرد امدادی وجود دارد، اما در استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل نبود پیگیری جدی هم اکنون فاقد بالگرد هستیم که با توجه به شرایط استان نیاز مبرم و جدی به بالگرد داریم.

یادآور می شود؛ مدتی است که اورژانس هوایی استان کهگیلویه و بویراحمد بدلیل سقوط بالگرد اورژانس هوایی، فاقد بالگرد است و برای امدادرسانی‌ها فوری با چالش و مشکلات جدی مواجه می باشد.

در مواردی که فاصله بین محل حادثه و مراکز درمانی زیاد است و یا اینکه زمان نقش کلیدی در درمان بیمار دارد، انتقال هوایی بیماران به مراکز درمانی بهترین راه نجات جان‌هاست در واقع در شرایطی که آمبولانس به‌علت نبود سرعت کافی یا دور بودن مسافت نمی‌تواند به کمک بیمار بشتابد، از بالگرد استفاده می‌شود.

طی چند سال اخیر که استان کهگیلویه و بویراحمد اورژانس هوایی بهره مند شده بود، مرگ مادران باردار در این استان به صفر رسیده بود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
محمودی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
دانشگاه علوم پزشکی کلا تعطیل است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
خدا رحمتش کنه ...کاندیدها این روزها به جای خدمت رسانی و حل کردن مشکل بالگرد از خداشونه که جوونهای مردم بمیرند و اونها در مراسمشون برای تبلیغات شرکت کنن.
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین