تاریخ انتشار:۱۳:۵۰ - ۲۹ آبان ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیر کل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای نخستین بار تلویزیون های محلی برای پخش برنامه های تبلیغاتی کاندیدهای مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری ایجاد می شود.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، امیر رئوف در جلسه هیات استانی تبلیغات انتخابات افزود: هدف از راه اندازی این شبکه ها، ایجاد عدالت اجتماعی و امکان استفاده همه داوطلبان در دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری است.
وی اضافه کرد: هر کدام از داوطلبان که به تایید شورای نگهبان برسند می توانند با حضور در شبکه دنا برنامه های خود را برای مردم تشریح کند.
مدیر کل صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: در انتخابات گذشته شاهد بودیم که فردی که از پشتوانه مالی بیشتری برخوردار بوده بیشترین تبلیغات را انجام داده بود.

رئوف با بیان اینکه از سه ماه پیش که ستاد انتخابات در وزارت کشور و در استان ها تشکیل، یک ستاد انتخابات در صدا و سیما هم ایجاد شد اضافه کرد: تلاش صدا و سیما این است که با پخش برنامه های متنوعی با موضوع انتخابات چهار راهبرد رقابت، سلامت و امنیت و مشارکت که مد نظر مقام معظم رهبری است را جامعه عمل بپوشاند.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد هم در جلسه هیات استانی تبلیغات انتخابات به بحث مشارکت اشاره کرد و گفت: یک سری کارها با برنامه ریزی اصولی باید برای مشارکت مردم در حوزه های انتخابیه انجام شود.
احمدزاده به نام نویسی اعضای کثیری برای انتخابات مجلس اشاره کرد و گفت: از بین آنها نیز تعدادی نیز تایید صلاحیت می شوند که بنا به دلایلی نیز می توانند تاثیرگذار باشند.
وی با بیان اینکه باید از شورای نگهبان حمایت کنیم گفت: یک برادری بین شورای نگهبان و هیات های اجرایی حاکم است.
استاندار بر لزوم برادری در برگزاری انتخابات اشاره کرد و گفت: با این کار می توانیم هم مشارکت را بالا برده و هم انتخابات خوب و سالمی را برگزار کنیم.
دادستان مرکز استان نیز با بیان اینکه قانون انتخابات مجلس تا مرداد ماه امسال اضافه شد، گفت: شاید برخی از آنها فرصت انجام شدنشان نیز پیدا نشده است.
ملک حسینی با بیان‌اینکه هیات استانی بررسی تبلیغات طبق قانون از ماده ۷۰ تا ۸۱ بیان شده است، افزود: فعالیت نامزدها تا ۸ روز قبل از آن آغاز و تا ۲۴ ساعت قبل از آغاز انتخابات پایان می یابد.
وی با بیان اینکه در قانون سابق، تبلیغاتی که در این برحه اتفاق می افتاد جرم محسوب نمی شد، گفت: در این قانون، نوآوری انجام شده، که ابتدا مراجع اداری و انتظامی و بعد قضایی موظف با برخورد با این تخلفات هستند.
احمدزاده افزود: کاندیدها بدانند اگر تخلفات آنها مستقیم جرم انگار نباشد قابل بررسی است و می تواند در هیات های اجرایی نیز فرد مورد نظر رد صلاحیت شود.
وی با اشاره به اینکه در ماده ۷۲ حتی برای چاپخانه ها وآگهی های تبلیعاتی وظایفی مشخص و حتی جرم انگاری مشخص کرده است ادامه داد: در ماده ۷۳، هر گونه استفاده کارکنان و مدیران از جایگاه خود برای تبلیغات انتخاباتی ممنوع است.
استاندار اضافه کرد: در ماده جدید ۷۴، دستگاه های برگزار کننده انتخابات مکلف هستند فهرست و امکاناتی که می توانند برای تبلیغات استفاده کنند را مشخص کنند.
وی ادامه داد: استفاده از کارناول های انتخاباتی باید تذکر داده شود و باید به کاندیداهایی که کاروان های تبلیغاتی راه اندازی می کنند، صراحتا گفته شود که در این ایام این کار کاملا تخلف است.
معاون سیاسی امنیتی استاندار هم در این جلسه به تشکیل هیات استانی تبلیغات اشاره کرد و گفت: باید برنامه ریزی کنیم تا تخلفی در روند برگزاری انتخایات انجام نشود.
هاشمی مهر با ابراز گلایه نسبت به برخی نامزدهای انتخاباتی افزود: تبلیغات از ماه های قبل آغاز شده که این کار خلاف قانون است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین