کد خبر: ۲۱۵۹۰
تاریخ انتشار:۰۹:۲۷ - ۲۳ آبان ۱۴۰۲
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

باغداری یکی از مشاغل آبا و اجدادی ایرانیان به شمار می رود و طبیعی است که افراد بسیاری هنوز هم برای ورود به این شغل مشتاق باشند. با این حال تنها اشتیاق برای احداث یک باغ تجاری کافی نیست و فردی که می خواهد یک باغ تجاری بادام احداث کند، باید دانش و تلاش زیادی به کار گیرد.

دانش کافی در زمینه باغداری به علاوه تلاش مداوم می تواند شما را به یکی از بهترین باغداران منطقه تبدیل نماید؛ از همین رو هم ما در این مطلب تصمیم داریم اطلاعاتی کامل و جامع در مورد اینکه چگونه باید یک باغ تجاری بادام احداث کرد، در اختیار شما قرار دهیم. همراه ما باشید.

اولین گام برای احداث یک باغ تجاری، انتخاب نهال های اقتصادی

بعد از بررسی های فراوان متوجه شدیم که انتخاب نهال های اقتصادی می تواند اولین گام برای احداث یک باغ تجاری باشد. نهال های اقتصادی بادام نسبت به نهال های دیگر ثمردهی بیشتری داشته و مقاومت قابل توجهی در برابر عوامل زیست محیطی از خود نشان می دهند. برخی از بهترین نهال های اقتصادی بادام از دیدگاه باغداران حرفه ای، ارقام زیر هستند:

نهال بادام مامایی

به جرات می توان گفت که نهال های مامایی از بهترین و اقتصادی ترین نهال های بادام موجود در ایران هستند، این نهال ها با تولید ۱۵ کیلوگرم بادام در صدر لیست اقتصادی ترین نهال های بادام قرار می گیرند و حتی قابلیت کاشت در مناطق سردسیری را هم دارند.

نهال های بادام مامایی را می توان در ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا هم کاشت و اگر بخواهید آن ها به اندازه کافی به ثمردهی برسند باید هر ۲۰ روز یکبار به صورت منظم نهال ها را آبیاری کنید. علاوه بر آبیاری منظم وجود فاصله استاندارد بین نهال های بادام هم می تواند از مهم ترین موارد برای رشد و نمو نهال های مامایی باشد.

نهال بادام تونو

نهال های ایتالیایی تونو در دسته نهال های اقتصادی قرار می گیرند. این نهال ها شاید به اندازه نهال های مامایی محصول دهی نداشته باشند؛ اما کمتر از ۱۰ کیلوگرم بادام تولید نمی کنند و این برای یک نهال بادام با توجه به وزن ناچیز بادام فوق العاده است.

نهال های تونو علاوه بر محصول دهی خوب، قابلیت کاشت در مناطق سردسیری را هم دارند و شما می توانید آن ها را در ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متری از سطح دریا بکارید.

نهال های تونو برای رشد به آبیاری منظمی نیاز دارند و اگر می خواهید محصول قابل توجهی از آن ها به دست آورید، باید هر ۲۰ روز یکبار آن ها را آبیاری نمایید. ضمن اینکه نهال های تونو باید در فاصله ۴ متری از یکدیگر قرار بگیرند، در این صورت ریشه آن ها به خوبی رشد می کند.

نهال بادام آذر

نهال های بادام آذر در دسته نهال های پیوندی قرار می گیرند. این نهال ها را از نهال های فرانسوی آی و نهال های ایتالیایی کریستومورتو تولید می کنند و شما می توانید آن ها را در سخت ترین شرایط آب و هوایی قرار دهید و مطمئن باشید که به خوبی رشد خواهند کرد.

نهال های آذر برای رشد در شرایط آب و هوایی سردسیری بسیار مناسب اند و حتی از قابلیت رشد در ارتفاع ۳۰۰۰ متری بالاتر از سطح دریا برخوردارند. فاصله استاندارد برای کاشت این نهال ها حدود ۴ متر است، در واقع شما برای رشد بهتر این نهال ها باید آن ها در فاصله ۴ متری از هم قرار دهید. ضمن اینکه نهال های آذر باید هر ۲۰ روز یکبار آبیاری شوند و در صورتی که به خوبی هوای آن ها را داشته باشید، تقریبا چیزی حدود ۷ کیلوگرم بادام خوش طعم و خوش رنگ از آن برداشت نمایید.

نهال های اصلاح شده شما را به یک باغ تجاری بادام می رسانند!

بله برای دستیابی به یک باغ تجاری بادام شما باید نهال های اصلاح شده خریداری نمایید. نهال های اصلاح شده می توانند یک باغ پربار برای شما ایجاد کنند. بسیاری از کارشناسان و مهندسین کشاورزی روی خرید نهال های اصلاح شده تاکید می ورزند، آن ها عقیده دارند که نهال های اصلاح شده مزایای بیشتری نسبت به نهال های بذری دارند و شما با کاشت این نهال ها از مزایای زیر بهره مند می شوید:

  • نهال های اصلاح شده در دسته نهال های پاکوتاه قرار می گیرند؛ از همین رو باغداران به راحتی می توانند از آن ها مراقبت کنند.
  • نهال های اصلاح شده نسبت به نهال های بذری از عمر اقتصادی طولانی تری برخوردارند، شما با کاشت اینگونه نهال ها می توانید برای مدت های طولانی از آن ها بادام برداشت نمایید.
  • این نهال ها همچنین در برابر سرما و خشکسالی هم مقاوم اند و شرایط زیست محیطی روی آن ها تاثیر چندانی نمی گذارد
  • نهال های اصلاح شده همچنین ریشه زایی خوبی هم دارند، این مسئله باعث شده که نهال های اصلاح شده نسبت به نهال های بذری به کوددهی کمتری نیاز داشته باشند.
  • نهال های اصلاح شده در برابر بیماری ها هم مقاوم اند

در انتخاب بهترین نهال های بادام نباید نسبت به شرایط آب و هوایی منطقه بی اهمیت باشید!

بله یک باغدار حرفه ای و با تجربه هیچگاه نسبت به انتخاب نهال ها و سازگاری آن ها با شرایط زیست محیطی بی اهمیت نیستند. آن ها شرایط زیست محیطی را در نظر گرفته و سپس نهال های مورد نظر خود را انتخاب می کنند.

همانطور که در بالا هم توضیح دادیم، نهال های آذر، مامایی و تونو برای کاشت در ارتفاع ۱۰۰ تا ۳۰۰۰ متری بالاتر از سطح دریا مناسب اند و این نهال ها را می توان در مناطق سردسیری کاشت؛ اما به نظر شما آیا این نهال ها قابلیت کاشت در مناطق گرمسیری را دارند؟

در پاسخ به این سوال باید گفت که مناسب ترین نهال ها برای کاشت در مناطق گرمسیری، نهال های زودگل هستند. این نهال ها پیش از شروع گرمای سوزان تابستان به گل دهی رسیده و به همین دلیل گرما روی باردهی آن ها تاثیری نمی گذارد. برای مشاهده مشخصات و اطلاع از قیمت بهترین نهال های زودگل شما می توانید به وب سایت nahalvand.com مراجعه نمایید.

نهالوند در باغداری همپای شما است!

نهالوند یکی از بهترین نهالستان های عرضه کننده نهال های اصلاح شده در منطقه خاورمیانه است. شما می توانید با کیفیت ترین نهال های اصلاح شده بادام را از طریق مراجعه به وب سایت نهالوند خریداری نمایید.

تمامی نهال های موجود در این نهالستان از مجوزهای معتبر جهاد کشاورزی کشور برخوردارند، سازمان جهاد کشاورزی ایران بعد از بررسی های مورد نیاز برای تعیین سطح کیفی نهال های نهالوند، مجوزهای زیر را صادر کرده است:

  • کارت قرنطینه
  • کارت سلامت
  • شناسنامه

ضمن اینکه نهالوند امکان دریافت مشاوره رایگان را برای شما عزیزان فراهم کرده است. شما گزینه ای تحت عنوان مشاوره رایگان در وب سایت نهالوند می بینید که با کلیک روی آن به کارشناسان خبره نهالوند ارجاع داده می شوید.

کارشناسان این مجموعه برای خرید بهترین و مناسب ترین نهال با توجه به شرایط آب و هوایی شما را راهنمایی می کنند. البته که مشخصات کامل و قیمت نهال بادام در این مجموعه درج شده و با بررسی مشخصات و قیمت نهال ها می توانید به راحتی یک انتخاب عالی داشته باشید.

ضمن اینکه شما با خرید اینترنتی نهال بادام از این مجموعه از ویژگی های مثبت زیر برخوردار خواهید شد:

  • ضمانت بازگشت کالا به مدت ۲ سال
  • قیمت استثنایی و رقابتی

دریافت مشاوره تخصصی قبل خرید (09144801940 _ 09144801930 )

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین