تاریخ انتشار:۱۴:۵۷ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
عصر دنا: فرمانده یگان حفاظت اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۲باب کوره زغال بلوط در مناطق جنگلی حوزه خامی باشت کشف شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: ابراهیم جانی نسب روز یکشنبه در حاشیه تخریب کوره های زغال بلوط در مناطق جنگلی باشت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تعداد کوره های جنگلی با دستور

قضایی و با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی استان و شهرستان باشت، به استناد قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها تخریب شد.

وی هدف از تخریب این کوره های غیر مجاز را صیانت از محیط زیست و منابع طبیعی عنوان کرد و گفت: ۲ هزار کیلوگرم هیزم از این تعداد کوره‌های زغال کشف و ۶۰۰ کیلوگرم زغال امحاء شده است.

جانی نسب با بیان اینکه هفت متخلف تاکنون در این زمینه شناسایی شده است، ابراز کرد: در صورت شناسایی افرادی که اقدام به تولید زغال کنند با آنها برخورد قانونی می‌شود.


وی اظهار کرد: جلوگیری از هرگونه تخریب عرصه های جنگلی از جمله قطع درختان، تهیه زغال، برداشت بی رویه گیاهان دارویی از اولویت‌های یگان حفاظت منابع طبیعی بوده و به

طور جدی با متخلفان برخورد خواهد شد.

شناسایی پنج متخلف قطع درختان جنگلی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: همچنین در این عملیات پنج متخلف قطع درختان جنگلی در حوزه خامی این شهرستان شناسایی و به مقامات قضایی معرفی شدند.

جانی نسب تصریح کرد: زغال و قاچاق چوب درختان جنگلی بلوط از مهمترین عوامل تخریب عرصه های منابع طبیعی بخصوص عرصه های جنگلی است.

وی ابراز کرد: در کمتر از یک هفته این سومین بار است که با همکاری بین بخشی با سودجویان زغال در روستاهای شهرستان باشت برخورد قانونی انجام می گیرد.

جانی نسب با اشاره به تداوم اجرای این طرح، تصریح کرد: این طرح ادامه دار خواهد بود و سودجویان در هرلحظه از شبانه روز منتظر اجرای قانون باشند.

وی عنوان کرد: متخلفان و سود جویان زغال و قطع درختان جنگلی مطمئن باشند، بدون اغماض پرونده آنها به مراجع قضایی ارسال و با اشد مجازات با آنان برخورد خواهد شد.

جانی نسب از تلاش و همکاری دادستان و پاسگاه انتظامی آبدهگاه باشت برای برخورد با متخلفان عرصه ملی در حوزه خامی این شهرستان قدردانی کرد.

به نقل از کارشناسان گسترده بودن جنگل‌ها، کمبود نیروهای حفاظتی در کنار وجود بازار سیاه پر رونق زغال و ضعف فرهنگی از عوامل مؤثر در قاچاق چوب است.

شهرستان باشت ۱۰۵ هزار هکتار جنگل و مرتع دارد.

کارده، بن سرخ، بلوط، زالزالک و بادام وحشی از مهمترین گونه‌های پوشش گیاهی و جنگلی این شهرستان است.

شهرستان ۲۴ هزارنفری باشت در ۱۱۰ کیلومتری یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد واقع شده است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین