تاریخ انتشار:۱۴:۵۵ - ۱۴ آبان ۱۴۰۲
عصر دنا: برخی زیرساخت های شهر یاسوج مانند پل های هوایی و پیاده رو ها که از ضرورت های مهم در کاهش حوادث این شهر هستند به دلایلی مختلف استفاده از آنان بسیار اندک است و باید مسئولان و متولیان امر برای رفع این چالش چاره اندیشی کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: پل های هوایی شهر یاسوج که سال ها پیش احداث شده اند غیراستاندارد هستند و شهروندان به ویژه افراد با سنین بالا اعتقاد دارند که بالا رفتن از پله های آن برایشان سخت است و ترجیح می دهند خطر را به جان بخرند.

پل های هوایی (عابر پیاده) بازار مرکزی شهر یاسوج در میدان هفت تیر و بولوار مطهری از جمله زیرساخت هایی هستند که با وجود تردد زیاد خودروها و خطرات آن اما تعداد انگشت شماری از شهروندان از آنان برای عبور و مرور استفاده می کنند و به نظر می رسد نیاز است تا زیرساخت های جدیدی ایجاد شود.

یاسوج و زیرساخت هایی که کارکرد واقعی ندارند

نکته جالب توجه این است که پل های هوایی شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد آن قدر کم استفاده شده اند که هم اینک نیز کارکردهای دیگری پیدا کرده اند؛ این پل ها آنقدر خلوت هستند که بیشتر اوقات محلی امن برای جوانان و افرادی سیگاری می شوند.اقدامی که آثار آن( رهاسازی صدها ته سیگار) را می توان به وضوح در پل های مذکور مشاهده کرد.

همین بامداد امروز یک مامور نیروی انتظامی خطاب به چند نوجوان و جوان که در پل هوایی میدان هفت تیر یاسوج مشغول سیگار کشیدن بودند، گفت: سیگار کشیدن در این ساعت های ابتدایی روز آن هم برای افرادی کم و سن سال همچون شماها و برای سلامت جسمی و روانیتان آسیب های جبران ناپذیری دارد.

او ادامه داد: برای پیشگیری از این اقدام و پیامدهای آن برای جامعه و خانواده آنان اولیای مدرسه و خانواده نوجوانان خاطی را در جریان امر قرار می دهیم.

 

اما سدمعبر برای احداث ساختمان و این جمله تکراری که کارگران مشغول کار هستند مراقب باشند از دیگر موضوعاتی است که همواره عبور از پیاده راه ها را برای عابران دشوار کرده است.

امری است که طولانی شدن ساخت و ساز و ادامه یافتن آن به مدت های طولانی در معابر پر تردد مانند نزدیک سه راه بیمارستان تهدیدکننده جان شهروندان شهر یاسوج شده است.

دیدگاه کارشناسان

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه پل های هوایی شهر یاسوج استاندارد نیستند و افراد به ویژه شهروندان میانسال و کهنسال توان بالا رفتن از آن را ندارند گفت: مرکز استان نیازمند ایجاد پل های مکانیزه است.

سرهنگ جابر پیوست تاکید کرد: افزون بر این سد معبرهای ناشی از ساخت و ساز در معابر پرتردد که گاهی مدت زمان زیادی طول می کشد و فروشندگان ثابت و سیار باعث شده اند تا عابران به جای پیاده رو از خیابان ها برای تردد استفاده کنند که این امر تهدیدکننده جان آنان است.

وی با یادآوری این موضوع مهم که از ابتدای سال جاری تاکنون پنج عابر پیاده در شهر یاسوج بر اثر تصادف با خودرو جان خود را از دست داده اند بر ساماندهی پل های هوایی این شهر تاکید کرد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ساماندهی پیاده روهای شهر یاسوج نیاز دیگری است که مسوولان متولی باید به آن توجه بیشتری داشته باشند.

جمعیت شهر یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد در ۱۰ سال اخیر به طور معناداری افزایش یافته است به طوری که جمعیت این شهر که طبق سرشماری سال ۹۵ حدود ۱۳۰ هزار نفر بود بنا بر برخی آمارها هم اینک از از مرز ۲۵۰ هزار نفر گذشته است.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین