تاریخ انتشار:۱۷:۰۳ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس مرکز بهداشت کهگیلویه و بویراحمد گفت:افزایش آنفلوانزا در استان از ۵ دهم در مهر به ۱۳ درصد در آبان رسید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محمد ملک زاده در کمیته بیماری‌های تنفسی افزود: طی آبان ماه ۵ مورد از نمونه‌ها کووید ۱۹ و ۱۶ نمونه آنفلوانزای فصلی بود و رشد آنفلوانزا از ۶.۵ مهرماه به ۱۳ درصد در آبان ماه رسید.

ملک زاده گفت: آنفولانزای فصلی یک بیماری ویروسی است و علائم آن تب، سردرد، درد‌های عضلانی، گلو درد، آبریزش بینی، سرفه و در مواردی تهوع و استفراغ است.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه آنفولانزای فصلی در حال افزایش است و سیستم بهداشت و باید درمان در آماده‌باش قرار داشته باشند، افزود: از مجموع ۲۵۵ نمونه که در شهریور ماه گرفته شد، ۵۲ نمونه کووید مثبت بود، اما هیچ مورد آنفولانزای وجود نداشت.

وی با بیان اینکه در مکان‌های بسته مانند مدارس و همچنین در شرایطی که رطوبت بالا است ویروس رشد بیشتری دارد، گفت: دوره بیماری یک تا سه روز و دوره فراگیری سه تا پنج روز است.

ملک زاده تصریح کرد: بعد از هفت روز علائم بیماری کاهش پیدا می‌کند و اگر درمان شود علائم بیماری کمتر است.

رئیس مرکز بهداشت استان خواستار شناسایی افراد در معرض خطر شد و گفت: افراد بالای ۵۰ سال و کودکان زیر پنج سال، مادران باردار، افرادی که در آسایشگاه کار می‌کنند، بیماران قلبی، بیماران کلیوی و افراد دارای بیماری زمینه‌ای و کسانی که سیستم ایمنی مختلی دارند افراد در معرض خطر آنفولانزا هستند.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین