کد خبر: ۲۱۴۹۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۰۸:۰۹ - ۰۹ آبان ۱۴۰۲
عصر دنا: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گفت: با توجه به رسیدن فصل بارش شهرداری،آب منطقه ای و سایر دستگاه متولی نسبت به لایه روبی کانال های آب و جداول جهت پیشگیری از خطرات احتمالی اقدام لازم نمایید.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سید علی ملک حسینی در جلسه شورای‌ حفظ حقوق بیت‌المال،در مورد مبارزه با زمین خواری و تغییر کاربری‌های غیر مجاز اظهار کرد: هنوز با نقطه مطلوب فاصله داریم، متأسفانه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته در طول سال‌های اخیر، در امر مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز، توفیق مطلوب حاصل نشده و نتوانسته‌ایم در این رابطه، به طور کامل، منویات مقام معظم رهبری و قانون‌گذار را اجرایی کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در ادامه ضمن تشریح فرآیند ناظر بر جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز و دلایل عدم رسیدن به نقطه مطلوب در این زمینه، گفت: در نخستین گام، از ساخت و سازهای غیرمجاز، پیشگیری و جلوگیری به عمل نمی‌آید و اعلام می‌شود که باید فلان ساخت‌وساز غیرمجاز تخریب شود؛ در مرحله بعد، در تخریب آن مستحدثات نیز به جهات گوناگون توفیق حاصل نمی‌شود؛ در موارد بسیاری نیز حکم تخریب صادر می‌شود، اما اجرایی نمی‌گردد؛ در مواردی هم که آن حکم تخریب اجرایی می‌گردد، دیگر آن زمین زراعی تغییر کاربری داده شده، قابل تبدیل به حالت اولیه نیست.

وی با برشمردن دیگر دلایل عدم کسب توفیق مطلوب در جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز، بیان کرد: عدم اجرای طرح جامع، عدم اجرای طرح تفصیلی، عدم اجرای طرح هادی، مشخص نبودن حریم‌ها، تأخیر در رسیدگی‌ها برای صدور مجوز و احکام قضائی، از جمله دلایل قابل ذکرِ توفیق مطلوب نیافتن در مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است. که می بایست شرکت آب منطقه ای با انجام عملیات رپرگذاری ضمن محافظت از حریم دره ها و آبراهه ها از تصرف جلوگیری و همچنین اداره جهاد و کشاورزی ضمن احصا آرا اجرا نشده در کمیته مشترک با حضور نماینده دادستانی و مشخص نمودن علت عدم اجرا آرای صادره پیشنهاد عملیاتی در جلسه بعد شورای حفظ حقوق بیت المال ارائه نماید.

ملک حسینی همچنین با اشاره به تکالیف و مسئولیت‌های دستگاه‌های ذیربط در امر مقابله با تغییر کاربری‌های غیرمجاز اراضی و ساخت و سازهای غیرمجاز، گفت: برخی دستگاه‌های مسئول در این حوزه، بهانه‌هایی نظیر کمبود یا فقدان بودجه و امکانات را مطرح می‌کنند؛ در واقع متولیان این دستگاه‌ها قبول دارند که کار در این حوزه بر روی زمین مانده است، اما مقصر بودن خود را قبول ندارند؛ مقوله مقابله با ترک فعل که مدام بحث آن را مطرح می‌کنند در چنین مواردی است که بروز و ظهور پیدا می‌کند؛ وقتی تکلیفی واضح و روشن برای دستگاهی مقرر شده و آن دستگاه از اجرای آن تکلیف سرباز می‌زند، ترک فعل رخ می‌دهد؛ متأسفانه در همین شورای عالی حفظ حقوق بیت‌المال نیز هیچگاه به این مقوله که فلان دستگاه در اجرای تکلیف خود کوتاهی کرده است و آیا این کوتاهی را جبران کرده یا خیر؟ ورود نداشته‌ایم.

دادستان با تاکید بر ضرورت ضابطه‌مند شدن هر چه بیشتر مقوله قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز و آرا و احکام صادره در این خصوص، به دستگاه های متولی تکلیف کرد که تا ظرف مهلت یک ماه با همکاری دستگاه‌های ذیربط نسبت به احصاء احکام اجرایی نشده قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز و ضابطه‌مندی هر چه بیشتر مقوله قلع و قمع این مستحدثات، راهکارهای لازم را تدوین کند.

وی بیان داشت: با توجه به رسیدن فصل بارش شهرداری،آب منطقه ای و سایر دستگاه متولی نسبت به لایه روبی کانال های آب و جداول جهت پیشگیری از خطرات احتمالی اقدام لازم نمایید.

دادستان مرکز استان در ادامه جلسه با اشاره به گذشت مدت زمان زیادی از آغاز بکار سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان بر لزوم سرعت گرفتن اجرای طرح کاداستر اراضی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد و بیان داشت: دبیرخانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان اداره کل منابع طبیعی است، لذا همه دستگاه ها و سازمان های متولی و مرتبط با حوزه زمین باید با این اداره کل همکاری های لازم را داشته باشند.

وی در ادامه به آخرین وضعیت اجرای طرح کاداستر در استان هم اشاره ای کرد و گفت: فعالیت های انجام شده رضایت بخش نیست.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
فعلا قانون به نفع ظالمین جهان وحرامگوی ودروغگوی مصادیق بارز کلمة السحت وقول زور مشهود است اظهرمن الشمس امیداست همگان درکسب رضایت حضرت احدیت خداوندسبحان ومنان وحنان ومتعال وامام زمان عج موفق باشید وباشیم اللهم عجل لولیک فرج وفرجنابه السلام علیک یااباالصالح المهدی عج ادرکنی واغثنا السلام علیک یاصاحب الزمان عج السلام علیک یا ابا عبدالله الحسین علیه السلام السلام علیک یا علی ابن موسی الرضا المرتضی علیهما السلام
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین