تاریخ انتشار:۱۳:۵۲ - ۳۰ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: آئین معارفه دانشجویان نو ورود کارشناسی دانشگاه یاسوج با حضور اعضای هیات رئیسه، روئسای دانشکده ها و مدیران دانشگاه برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، در ابتدای این آئین دکتر بهادر کرمی رئیس دانشگاه یاسوج ضمن عرض تسلیت شهادت مردم مظلوم فلسطین در جنایات اخیر رژیم صهیونیستی، ورود دانشجویان جدید را به دانشگاه یاسوج تبریک گفت. 

وی در ادامه به تاریخچه مختصری از دانشگاه اشاره نمودند، دانشگاه یاسوج یکی از دانشگاه های جامعی است که ۲۵سال از استقلال آن می­گذرد و دانشگاهی با این قدمت کوتاه و جوان، بسیار تاثیرگذار و مطرح در سطح کشور است. ایشان اعتبار علمی دانشگاه یاسوج را در بین ۴۹ دانشگاه معتبر، رتبه سیزدهم اعلام نمود و اعضای هیات علمی جوان،  پرکار و دانشمند را عامل مهمی در این موفقیت دانست. 

وی دانشگاه را نافع، تاثیرگذار و محل تربیت نخبگان و فناوران دانست که تربیت کننده کسانی است که بر آینده کشور ناثیر مثبت خواهد داشت. 

دکتر کرمی دانشجویان را آینده سازان کشور دانست که می­بایست همزمان با تحصیل در رشته خود، در یک رشته فنی نیز تخصص و مهارت پیدا کنند و با آموزش دروس کارآفرینی در دانشگاه، ارتباط با صنعت و فناوری را نیز در کنار دروس تخصصی آموزش یاد گیرند و ان­شاالله آینده ای درخشان در انتظار آنهاست. 

ایشان همچنین به دانشجویان توصیه کرد، در مسایل آموزشی به صورت عمقی مسائل مربوط به رشته خود را بیاموزید و ارتباط صحیحی با استادان خود برقرار کنید. همچنین حضور در کلاس، احترام به شان و جایگاه کلاس، حفظ شان دانشجویی، توجه به مسایل فرهنگی - اجتماعی و قوانین مربوط به دانشگاه را در سطح دانشگاه و خوابگاه را از وظایف دانشجویان دانستند.

در پایان ایشان ضمن آرزوی موفقیت برای دانشجویان از آنها خواستند تا در فرصت محدود دوران دانشجویی در جهت رشد علمی و معرفتی خود بکوشند.

 در بخش دیگری از این آئین مسئول محترم دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یاسوج در معارفه دانشجویان تاکید نمود: نهاد از هر دانشجویی با هر نگاه و تفکری دفاع می­کند و درب نهاد رهبری بر روی همه دانشجویان عزیز باز است.  گذشته ها گذشته و اکنون شما نمی­توانید به دبیرستان برگردید آینده هم مشخص نیست، ما بین دو نامعلوم قرار گرفتیم که باید قدر اکنونمان را بدانیم. حجه الاسلام امیری از دانشجویان خواستند که خودتان را قدر بدانید که قدرت ذهن آدمی به حدی است که می تواند همزمان در چند رشته تحصیل کند و چندین زبان را فرا بگیرید و خواهید توانست در این جهان بدرخشید.

معاون فرهنگی دانشگاه در بخش دیگری از این آئین گفت: علم راس همه خیرات است و جهل راس همه شرها و بدی ها.  البته علم، توحید و خداشناسی است. حجه الاسلام اندرزیان به معرفی واحدهای و ماموریت­های معاونت فرهنگی پرداختند و بیان داشتند مجموعه دانشگاه و معاونت فرهنگی از همه تشکل­های دانشجویی، سیاسی،  بسیج دانشجوی، انجمن های علمی، هیئت های مذهبی حمایت می­کند.  ایشان دانشجویان توصیه کرد، زمینه رشد و سعادت در دانشگاه وجود دارد و دانشگاه ما دانشگاه فعال و زنده است، میزگردها، تریبون ها و کرسی ها، گفت و گو و مناظره، اردوها برنامه های متنوعی داریم که با مشارکت دانشجویان جدید جان تازه ای خواهد گرفت. 

معاون دانشجویی دانشگاه در بخشی از این آئین ضمن تبریک به دانشجویان نو ورود گفت:  دانشگاه یک فرصت طلایی برای دریافت تجربه های متفاوت است،  این دوره را قدر بدانید. همین ابتدا هدف خود را از دانشگاه آمدن مشخص کنید با این افکار می­توانید راه و آینده خود را تعیین کنید. اگر به همه این­ها فکر کردین خوش آمدید و آرزوی موفقت دارم. 

دکتر مدبراصل، فضای دانشگاه را با مدرسه متفاوت دانست و از دانشجویان خواست آیین نامه های دانشجویی را بخوانند و به حقوق خود آگاه شوید تا سریع تر مسیر را طی کنید. ایشان با بیان اینکه زندگی خوابگاهی اصول و قواعد خاصی دارد تجربه گران سنگی است تا بتوانید با اطرافیان تعامل داشته باشید و مشارکت ها را تجریه کنید، به دانشجویان توصیه کرد با تحمل و صعه صدر از سختی ها و کم و کاست ها درس بگیرید.

در این آئین برنامه های مفرح متنوعی شامل موسیقی محلی، تئاتر، مسابقه دانشجویی ارئه شد و در انتها از تعدادی از دانشجویان با اهداء لوح، تقدیر شد.

 

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین