کد خبر: ۲۱۴۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۲۱:۲۵ - ۲۹ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به جذب نیرو در پتروشیمی گچساران گفت: برای اشتغال تمام بچه‌های کهگیلویه و بویراحمد بومی محسوب می‌شوند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

به گزارش عصر دنا، سید علی احمدزاده، استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این سوال که قرار است به زودی عده ای از افراد بومی که در پتروشیمی این شهرستان مشغول به کار بودند و ترخیص شدند مجدد استخدام شوند و چرا این بکارگیری تنها مختص بومی‌های گچساران نیست؛ گفت: در همه شهرستانهایی که پروژه های بزرگ ساخته می‌شود، درصدی متعلق به بومی‌های خود شهرستان و درصد دیگر نیز متعلق به بومی‌های استان است.

وی بیان کرد: نمی‌خواهیم اختلافی بین شهرستان‌های کهگیلویه و بویراحمد ایجاد شود، ما یک استان واحد هستیم و حتماً باید برای فرزندان استان نیز اشتغال ایجاد شود، وقتی این اشتغال در دهدشت یا گچساران و یاسوج ایجاد خواهد شد، فرقی ندارد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به اینکه چرا به کارگیری این تعداد نیرو تنها مختص بومی‌های گچساران نیست گفت: برای این که اشتغال‌ در سطح استان یک درصدی برای بومی خود شهرستان و درصدی نیز برای بومی استان است لذا تمام بچه‌های کهگیلویه و بویراحمد در استان بومی محسوب می‌شوند و نه غیر بومی.

احمدزاده در پاسخ به اینکه گفته می‌شود در پتروشیمی دهدشت این موضوع رعایت نشده و از ورود نیروهای گچسارانی به پتروشیمی جلوگیری می‌شود، خاطرنشان کرد: این صحت ندارد باید در همه جای این شهرستان‌ها موضوع بکارگیری نیروهای بومی استان رعایت شود.

وی بیان کرد: در تمام شهرستان‌های استان سهمیه بومی‌های آن شهر مشخص است و مابقی نیز به کل استان تعلق دارد که باید پذیرش شوند.

به گزارش فارس شنیده‌ها حکایت از این دارد که قرار است به زودی در پتروشیمی گچساران افرادی که در تنها شرکت الفین مشغول به کار بودند و مدتی است ترخیص شده‌اند را با اولویت بومی استان و شهرستان مجدداً به کار گیرند حال جای سوال و درخواست مردم گچساران است که چرا تنها اولویت این به کارگیری نیرو به جوانان بیکار گچساران که بالاترین آمار جویای کار را دارد داده نشده و قرار است از همه استان با وجود کمی این سهمیه نیرو به کار گرفته شود.

این در حالی است که برخی می‌گویند در صورتی که در شهرهای دیگر استان اولویت تنها بومی های همان شهرستان است.

آن‌ها می‌گویند حال که این بکارگیری قرار است انجام شود چرا فقط برای شرکت الفین؟ در صورتی که نیروهای بومی متعددی از برخی شرکت های دیگر پتروشیمی نیز بیکار شده‌اند.

منبع: فارس
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
آقای عصر دنا لطفاً جانب انصاف رو رعایت کنید دامن به تفرقه نزنید.
اگر قرار بر این باشد که تمام افراد شاغل گچسارانی در پروژه های سطح استان باید اخراج بشن و به شهر خودشون برگردند. البته میشه این طرح رو در سراسر کشور برای گچساران اجرا کرد و تمام گچسارانی های شاغل در محدوده جغرافیایی خارج از گچساران به شهر خودشون برگردند و کار کنند.
مثل اینکه نمیدونی گچساران جزیی از استان کهگیلویه و بویراحمد هست.
بعدش اگه دهدشت اینجور میخواد که هیچ بومی استان غیر دهدشتی در پتروشیمی دهدشت نباشه میشه این طرح رو برای بومی های کهگیلویه هم اجرا کرد تا ببینم پتروشیمی دهدشت می‌تونه چند ده هزار نفرشون رو داخل خودش جا بده.
لطفا آتش تفرقه رو روشن نکنید که جز آسیب به وجهه استان و لرزبان ها هیچی عاید ما نمیشه.
کمی انصاف و تفکر هم خوبه ...
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین