کد خبر: ۲۱۳۸۹
تاریخ انتشار:۱۰:۵۴ - ۲۷ مهر ۱۴۰۲
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

احمدحسین شریفی، عضو هیئت علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) در کانال خود در ایتا یادداشتی درباره امواج «طوفان الاقصی» در دانشگاه هاروارد و استنفورد منتشر کرد و نوشت:

غربیان تاکنون همه تلاش خود را به کار گرفته بودند تا مانع آگاهی دانشگاهیان‌شان از فجایع صهیونیست‌ها شوند.

به همین دلیل، هیچ مخالفتی با رژیم صهیونیستی را برنمی‌تافتند و حتی با تردید در هولوکاست نیز به شدیدترین شکل ممکن برخورد می‌کردند. هر دانشمندی را در هر سطحی که باشد صرفاً به دلیل تشکیک در مسأله هولوکاست یا نقد آن بلافاصله از دانشگاه اخراج کرده یا محدودیت‌های اجتماعی فراوانی برای او ایجاد می‌کردند.

فهرست بلندی از اخراج‌شدگان را می‌توان برشمرد. به عنوان نمونه:

1.روژه گارودی، اندیشمند بزرگ فرانسوی، که به دلیل تشکیک در هولوکاست تحت شدیدترین فشارهای دولت فرانسه و سایر دولتمردان غربی قرار گرفت!

2.آدام برومبرگ‌، استاد دانشگاه هنر ‌هامبورگ، که به علت یک انتقاد کوچک از رژیم صهیونیستی از دانشگاه اخراج شد.

3.آنتونی‌هال، استاد دانشگاه لث بریج کانادا، که تنها به دلیل تشکیک در هولوکاست آن هم با ارائه اسناد و مدارکی علمی، از دانشگاه اخراج شد!

4.دیوید میلر، استاد جامعه‌شناسی دانشگاه بریستول انگلیس، که به جرم انتقاد از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع و مظلوم فلسطین، از دانشگاه اخراج شد!

5.تیم ‌اندرسون، استاد دانشگاه سیدنی استرالیا، که به دلیل مواضع ضداستکباری و ضدصهیونیستی، از دانشگاه اخراج شد!

6.برونو گلنیش، استاد دانشگاه لیون فرانسه، به صرف زیر سؤال بردن هلوکاست از کار معلق شد!

7.توماس بِرِنان، استاد دانشگاه فریس در ایالت میشیگان آمریکا، به دلیل توئیتی که درباره مافیای یهودی زده بود، از دانشگاه اخراج شد!

8.جوی کارگا، از دانشگاه اوبرلین در اوهایو آمریکا، صرفا به دلیل ارائه اسنادی که عامل حمله 11 سپتامبر را صهونیست‌ها می‌دانست، از دانشگاه اخراج شد!

اما در روزهای اخیر شاهدیم که امواجی از طوفان الاقصی به دانشگاه‌هایی مثل هاروارد، استنفورد، جرج تاون و نیویورک نیز رسیده است.

سی انجمن دانشجویی دانشگاه هاروارد، برای نخستین بار در بیانیه‌ای مشترک، رژیم صهیونیستی را مسئول همه خشونت‌ها علیه فلسطینیان معرفی کردند و نوشتند «خشونت اسرائیل حتی کوچکترین جنبه‌های زندگی فلسطینیان را در طول ۷۵ سال اخیر تحت تأثیر قرار داده است»

در عین حال، این موضع‌گیری انسانی انجمن‌های دانشجویی، با مخالفت شدید مسئولان دانشگاه هاروارد مواجهه شده است:

لاورنس سامرز، استاد اقتصاد و رئیس پیشین دانشگاه هاروارد، سکوت مسئولان فعلی در قبال این بیانیه را تقبیح کرده است!

برخی دیگر نوشتند به خاطر این بیانیه از انتساب به دانشگاه هاروارد خجالت‌زده‌اند!

رئیس فعلی دانشگاه هاروارد، خانم کلودین گِی، در بیانیه‌ای منفعلانه فلسطینیان را محکوم کرد!

یکی دیگر از سرمایه‌داران صهیونیست گفته است لازم است اعضای همه این سی انجمن معرفی شوند تا هیچ وقت در هیچ کجا استخدام نشوند!

اما خون بیگناهان و آه مظلومان غزه و فلسطین، دیر یا زود امواجی از آگاهی و بیداری در ذهن و ضمیر ملت‌ها ایجاد خواهد کرد و به زودی فروپاشی نرم رژیم صهیونیستی را به فروپاشی سخت تبدیل خواهد کرد. ان شاءالله

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین