تاریخ انتشار:۲۱:۰۹ - ۲۶ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: شهر بوستان تنها اسم شهر را یدک می کشد و از امکانات و زیرساختهای شهری لازم برخوردار نیست به نحوی که تنها ۴ شعبه ادارات دولتی شامل بخشداری، نمایندگی امور عشایر، برق و شهرداری در آن وجود دارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: شهر بوستان یکی از مناطق استراتژیک در استان کهگیلویه و بویراحمد بوده که بر سر محور اصلی شیراز به اهواز قرار دارد.

شاهراهی که از گذشته‌ها تاکنون خدمات زیادی توسط مردم این شهر به مسافران و رهگذران ارائه شده است رهگذرانی که عزم جنوب کشور کرده‌اند.

بوستان علاوه بر این در شهرستان باشت جایگاهی خاص داشته و نقطه تجاری این شهرستان محسوب می‌شود که به دلیل همین موقعیت استراتژیک، مردمی سرد و گرم چشیده و با فرهنگ و اجتماعی دارد. 

هر چند بوستان در سال‌های اخیر توسعه زیادی پیدا کرده و به مرکز بخش تبدیل شده و در تقسیمات کشوری عنوان شهر برای آن انتخاب کرده‌اند اما در حوزه زیرساخت‌ها و امکانات شهری وضعیت مناسبی ندارد.

سرپرست شهرداری بوستان در بیان مشکلات این شهر گفت: جوانان این شهر سردرگم هستند و نمی‌دانند اوقات فراغت را چگونه پر کنند چرا که زمینه لازم و مناسب برای آنها فراهم نشده و تنها  دو سالن ورزشی در این شهر احداث شده که واقعا کافی نیست.

سرپرست شهرداری بوستان با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ درصد کوچه‌ها و خیابان‌های شهر بوستان زیرسازی، جدول‌گذاری و آسفالت شدند، عنوان کرد : ۲۴ هزار مترمربع از کوچه‌ها و خیابان‌های این شهر با اعتبار  ۴میلیارد تومان آسفالت شده‌اند که در واقع انقلابی در این رابطه صورت گرفته است.

قاسمی با اشاره به اینکه به اندازه کل دوره‌های اخیر در این شهر آسفالت انجام شد، بیان کرد: برخی از خیابان‌های شهر بوستان که معارضات اجتماعی داشتند بعد از سال‌ها بازگشایی و آسفالت شدند که با بازگشایی این خیابان‌ها مشکلات مردم برای تردد به سهولت انجام می‌شود. ۲هزار متر جدول‌گذاری با اعتباری بالغ بر ۳میلیارد تومان در سطح این شهر اجرا شده است.

وی گفت : شهر بوستان با توجه به سرشماری سال ۱۳۹۵ دارای جمعیت یک هزار دویست نودپنچ نفری و یکی از شهرهای مهاجرت‌پذیر استان نیز است بطوریکه ۴۰ درصد این شهر مهاجرانی که از روستاها و شهرهای دیگر به این شهر آمدند که متأسفانه از کمبود امکانات و زیرساخت‌های لازم رنج می‌برد و می‌طلبد مسئولان استان به این شهر توجه بیشتری داشته باشند .

سرپرست شهرداری بوستان افزود: در شهر بوستان ۲۷۰ نفر جمعیت دانش آموزی در حال تحصیل دارد. 

وی در خصوص وضعیت تولید زباله در این شهر عنوان کرد: میزان استاندارد سرانه تولید زباله خانگی روزانه ۶۵۸ گرم به ازای هر نفر است که در این صورت باید در شهر بوستان کمتر از یک تن زباله جمع آوری شود اما در حال حاضر روزانه از سطح این شهر دو هزار و پانصد کیلو زباله فقط خانگی جمع آوری می شود و نخاله های ساختمانی نیز وجود دارد که باید در زمینه آموزش و فرهنگ سازی لازم صورت گیرد.

سرپرست شهرداری بوستان تاکید کرد: شهرداری به  ۴ روستای همجوار شهر خدمات رسانی می‌کند و برخی روستاهای همجوار زباله‌های خود را در کنار جاده ها و ورودی این شهر انتقال می‌دهند که چهره و پیشانی این شهر را زشت جلوه می دهد.

وی با اشاره به فضای سبز مناسب در شهر بوستان گفت: فضای سبز برای یک شهر همچون روح برای جسم است و این شهر یک پارک و پارک محله‌ای دارد استاندارد میزان سرانه فضای سبز باید ۷ تا ۱۲ متر باشد در حالی که در این شهر تنها میزان فضای سبز در بلوارها وجود دارد که با این وضع فضای سبز در این شهر به ازای هر نفر ۱۰۰ سانتیمتر است. طبق استاندارد در این شهر باید ۸ هزار متر مربع فضای سبز ایجاد می شد.

قاسمی تصریح کرد:  ۹۹ درآمد شهرداری شهر بوستان از منابع دولتی و یک درصد از منابع داخلی شهرداری است و دولت سیزدهم کمک های خوبی به این شهر داشته است.

قاسمی خاطرنشان کرد: یک دستگاه خودرو حمل زباله کار جمع آوری و انتقال زباله های شهر را انجام می دهند که البته کافی و جوابگوی نیاز شهر  نیست و به دو دستگاه خودرو حمل زباله دیگر نیاز داریم.آتش نشانی این شهر تنها یک دستگاه خودرو آتش نشانی دارد.

وی اضافه کرد : شهر بوستان از سال ۱۳۹۸ از روستا به شهر ارتقاء یافته و محدوده خدمات این شهرداری ۲۵۰ هکتار است.

به گزارش فارس:  شهر بوستان استان کهگیلویه و بویراحمد در ۷ کیلومتری شهر باشت قرار دارد و دارای یک هزار و دویست و نود و پنچ نفر جمعیت است.

 شهر بوستان تنها اسم شهر را یدک می کشد زیرا از امکانات و زیرساختهای شهری لازم برخوردار نیست و تنها ۴ نمایندگی ادارات شامل بخشداری،  نمایندگی  امور عشایر، برق و شهرداری  دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین