تاریخ انتشار:۱۵:۱۹ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل حفاظت محیط زیست کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴ تصفیه خانه شهری و یک صنعتی به مراجع قضایی معرفی شده اند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از آلاینده بودن تصفیه خانه‌های شهری و شهرکی در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: همه تصفیه خانه‌های شهری و شهرک صنعتی استان وضعیت آلاینده‌ای دارند.
اسلام جاودان خرد افزود: پس از پایش مستمر و دوره‌ای صنایع استان توسط کارشناسان محیط زیست، تصفیه خانه‌های یاسوج، دهدشت، دوگنبدان و سی سخت به دلیل رعایت نکردن موارد زیست محیطی، آلاینده تشخیص داده شده که پس از صدور اخطاریه‌های مهلت دار زیست محیطی و بی توجهی به اخطاریه‌ها به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی ادامه داد: پس از معرفی مسئولان و متولیان تصفیه خانه‌ها به مراجع قضایی، برای تصفیه خانه دهدشت حکم محکومیت قطعی صادر شده ضمن آنکه در اقدامی عجیب برای تصفیه خانه سی سخت منع تعقیب صادر شده و دو شهرستان دیگر در مرحله رسیدگی قرار دارند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: تصفیه خانه سی سخت در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ دو بار به مراجع قضایی معرفی شده و محیط زیست ضمن تائید آلاینده بودن پساب آن خواهان محکومیت والزام به رفع آلایندگی بوده، اما متاسفانه توسط مراجع قضایی حکم به منع تعقیب آن صادر شده است.
وی گفت: مطابق با قانون باز هم محیط زیست پایش‌های خود را از تصفیه خانه شهر سی سخت ادامه داده و در مهرماه ۱۴۰۲ پس از صدور ۲ اخطاریه زیست محیطی، مجدد آن را به مراجع قضایی معرفی نموده است.
جاودان خرد با اشاره به اینکه "شرکت آب و فاضلاب استان و شرکت شهرک‌های صنعتی" متولیان مدیریت تصفیه خانه شهری و تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی است افزود: ضمن آنکه از مسئولین این دو شرکت عاجزانه خواستاریم نسبت به مدیریت صحیح تصفیه خانه‌ها حساس باشند از مراجع قضایی می‌خواهیم با حساست بالا احکام بازدارنده‌ای در این خصوص صادر نمایند.
گفتنی است کهگیلویه وبویراحمد ۴ تصفیه خانه شهری در یاسوج، دهدشت، دوگنبدان و سی سخت، یک تصفیه خانه روستایی در شورتاور کهگیلویه و یک تصفیه خانه صنعتی در شهرک صنعتی بویراحمد دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین