تاریخ انتشار:۱۵:۱۸ - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: پنج نقطه معدنی در این استان شناسایی و برای اکتشاف معرفی شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سید احسان عسکری دوشنبه شب در نشست ماده ۲۴ مکرر قانون معادن سال ۱۴۰۲ که به موضوع اکتشاف معادن توسط شرکت ایمیدرو اختصاص داشت، اظهار کرد: مناطق خونگاه شهرستان دنا، ده برآفتاب، بیلوخر شهرستان مارگون، کوه سیاه چرام و کوه لار برای اکتشاف معرفی شدند.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد عنوان کرد: برای واگذاری ها با حضور اعضای جلسه رای گیری انجام گرفت که دو مورد خونگاه و ده برآفتاب برای تصمیم گیری نهایی به شورای عالی محیط زیست ارجاع داده شد.

عسکری با بیان اینکه اعضای شورای معادن با اکتشاف معادن در سه منطقه توسط شرکت ایمیدرو موافقت کردند، ادامه داد: استان ظرفیت خوبی در حوزه معادن دارد که از جمله آن می توان به کارخانه فسفات چرام اشاره کرد.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه شرکت ایمیدور به دنبال اکتشافات در این مناطق است، افزود: در این مرحله تنها به دنبال اکتشاف ظرفیت های معدنی هستیم و کار اکتشاف هم مشکلی برای محیط زیست ندارد.

عسکری ابراز کرد: بوکسیت معدن چرام به جاجرم منتقل می‌شود و همه گردش مالی این معدن برای استان مربوطه است و سهم استان از این معدن فقط خرابی جاده هاست.

وی با اظهار گلایه از وجود معارضات اجتماعی در برخی طرح های اقتصادی، بیان کرد: ممانعت از انجام برخی کارها موجب عقب ماندگی استان می شود و چنانچه در انجام کارها سنگ اندازی شود نمی توانیم در راستای رفع مشکلات مردم و توسعه استان گام برداریم.

معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در برخی استان ها پل معلق وجود دارد اما در این استان می خواهیم پل احداث کنیم که مانع این پروژه گردشگری می شوند و با این تنگ نظری ها استان به توسعه نمی رسد.

وی اضافه کرد: استاندار و معاونین استانداری نسبت به منابع طبیعی بی تفاوت نیستند و در انجام پروژه های حوزه اقتصادی استعلام از محیط زیست و منابع طبیعی در اولویت قرار دارد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین