تاریخ انتشار:۱۶:۴۰ - ۲۴ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: از نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر در گچساران استقبال بسبار خوبی صورت گرفت و از این جشنواره ۴ اثر به جشنواره تئاتر استانی راه پیدا خواهد کرد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سرهنگ پاسدار سلمان خواست خدایی در یادواره شهدای هنرمند گچساران و اختتامیه نخستین جشنواره تئاتر خیابانی معبر در گچساران اظهار کرد: حضرت امام راحل خود هنرمندی به یاد ماندنی در تاریخ جمهوری اسلامی هستند.

وی بیان کرد: هر موضوعی را که بخواهیم به نسل های آینده انتقال دهیم باید از طریق هنر آن را ماندگار کرده و انتقال داد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: دوران دفاع مقدس نیز از این طریق به نسل های آینده انتقال داده شده است.

خواست خدایی عنوان کرد: گچساران شهری شهیدپرور و میعادگاه شهیدان و مهد پرورش آنها است.

وی گفت: رزمندگان در این‌ معبر دو توقف میکردند یکی برای عبور و بار دیگر برای تشییع بوده است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد  خاطرنشان کرد:گچساران دارای رزمندگان و هنرمندانی است که در تاریخ این شهرستان ماندگار شدند.

خواست خدایی بیان کرد: این شهرستان افتخار میزبانی شهید زنده فضلی را داشته است.

امین درخشان مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد نیز اظهار کرد: این جشنواره در مسیر تداوم فرهنگ ایثار و شهادت اجرا شده است.

وی ادامه داد: در یک سال گذشته بنیاد شهید به مسائل ایثار توجه ویژه ای داشته است.

مدیرکل فرهنگ ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد:این‌حشنواره یک‌مقدمه برای یادواره شهدای استان بوده،برترین هنرمندان روی عالم شهدا هستند.

درخشان افزود: وظیفه ما به عنوان هنرمند این است که خالق و نشر دهنده فرهنگ ایثار و شهادت شویم.

وی گفت: یکی از مولفه های نشر فرهنگ ایثار توجه به هنر در راستای دفاع مقدس است،که می توان با چاپ و نشر تعداد بسیاری آثار در راستای فرهنگ ایثار و شهادت گام برداشتند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: ما با این‌جشنواره توانستیم تئاتر را به دل مردم آورده تا آنها به راحتی بتوانند از آن بهره ببرند و این تئاتر را به خیابان آورده و آن را مختص چهارچوب سالن نکردیم.

درخشان عنوان کرد: این اقدام یک دستاورد و تبیین در راستای فرهنگ شهادت است، دبیرخانه تئاتر معبر برارای همیشه در گچساران دایر خواهد شد.

وی گفت: استقبال بسبار خوبی از این جشنواره صورت گرفت و از این جشنواره ۴ اثر به جشنواره تئاتر استانی راه پیدا خواهد کرد.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین