تاریخ انتشار:۱۶:۲۰ - ۱۹ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: کارگروه پیگیری طرح کاداستر با حضور رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه‌وبویراحمد و مدیران استانی برگزار شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

محبوب افراسیاب گفت: یکی از اتفاقاتی که در حوزه‌ی انفال، اراضی ملی، جنگل‌ها، کوهها، بستر و حاشیه رودخانه‌ها مورد سوءاستفاده سودجویان قرار می‌گیرد تصرف و تخریب اراضی است.

وی افزود: استان کهگیلویه‌وبویراحمد که در سلسله جبال زاگرس قرار گرفته است سرزمینی است که بیشترین مساحت آن را جنگل و کوه فرا گرفته است و این بزرگترین موهبت الهی به مردم این سرزمین است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه‌وبویراحمد ادامه داد: افرادی با تصرف این مواهب که متعلق به عموم مردم است اقدام به تخریب و قلع‌و‌قمع اشجار و جنگل می‌کنند یا حاشیه و بستر رودخانه‌ها را تصرف می‌کنند در حالی که نامهربانی با طبیعت و سوء استفاده شخصی از انفال موجب تضییع حقوق عامه و آیندگان می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای طرح ملی کاداستر اراضی ملی و کشاورزی مهم‌ترین موضوعی است که می‌تواند از تصرفات اراضی جلوگیری کند تصریح کرد: تثبیت مالکیت این اراضی موجب کاهش اختلافات و کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی نیز می‌شود.

افراسیاب در ادامه بر تکلیف ادارات و سازمان‌های عضو و مرتبط درطرح کاداستر به همکاری با اداره ثبت اسناد جهت تسریع در صدور اسناد مالکیت تأکید کرد و گفت: همکاری و تعامل این ادارات در صدور هرچه سریعتر اسناد مالکیت و جلوگیری از سوءاستفاده متصرفان بسیار مورد اهمیت است.

وی ادامه داد: مردم استان ما مردمی زحمتکش هستند و مسئولان باید خدمت به مردم را در صدر الگوی کاری خود قرار دهند.

افراسیاب با اشاره به اینکه روندی که در اجرای طرح کاداستر در استان شروع شده است روند رو به رشدی است عنوان کرد: مصوب شد موانع بودجه‌ای و سخت‌افزاری، نیروی انسانی و کمبود کارشناس در این زمینه برطرف و مصوبات از جهت پیگیری منابع مالی و همچنین اهتمام جدی مدیران مربوطه در جهت به کارگیری کارشناسان زبده در این خصوص بررسی و پیگیری شود.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین