تاریخ انتشار:۱۳:۱۸ - ۱۸ مهر ۱۴۰۲
مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: سد آبریز یقینا و با اطمینان ۱۰۰ درصد در استان ساخته می‌شود و مصوبه امروز مجلس منافاتی با ساخت سد آبریز ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

آرش مصلح مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمام اهدافی که از یک سد در علوم آب متصور است در سد آبریز جمع شده است و سد آبریز در حوضه آبریز درجه یک خلیج فارس و دریای عمان و حوضه آبریز درجه ۲ زهره و جراحی قرار گرفته و هیچگونه انتقال آب بین حوضه‌ای وجود ندارد و کل سد در یک حوضه است.

وی ادامه داد: طبق مصوبه امروز مجلس هیچگونه انتقال آبی بین حوضه‌های آبریز اصلی انجام نمی‌گیرد مگر برای شرب آنهم با مجوز شورای عالی آب، مصوبه امروز مجلس منافاتی با ساخت سد آبریز ندارد و به نفع این استان است.

وی افزود: کشور ۶ حوضه آبریز اصلی دارد و استان کهگیلویه و بویراحمد در حوضه خلیج فارس و دریای عمان است و در آن ۶ حوضه امکان انتقال وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: کل این استان در یک حوضه آبریز قرار دارد، حوضه خلیج فارس و دریای عمان جزو حوضه‌های اصلی کشور (درجه یک کشور) محسوب می‌شود. استان کهگیلویه و بویراحمد به طور کامل در حوضه درجه یک خلیج فارس و دریای عمان است.

مصلح تاکید کرد: حوضه‌های درجه ۲ به نام حوضه آبریز کارون زهره و جراحی اند. شهرستان‌های بویراحمد و دنا و بخشی از مارگون در حوضه کارون قرار دارند و مابقی در حوضه جراحی و زهره اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما حامی تصویب این لایحه بوده ایم و مصوبه امروز مجلس منافاتی با ساخت سد آبریز ندارد و به نفع این استان است.

به عنوان نمونه با این مصوبه دیگر نمی‌توانند از سد خرسان به جز برای شرب آبی انتقال دهند، ولی سد آبریر در حوضه زهره جراحی است و خود سد و اهداف آن در یک حوضه است نه در ۲ حوضه.

وی ادامه داد: سد آبریز یقینا و با اطمینان ۱۰۰ درصد ساخته می‌شود و اهداف آن شرب و صنعت، کشاورزی، برقابی، گردشگری، کنترل رسوب و افزایش عمر سد مارون بهبهان و کنترل سیلاب است.

برچسب ها: سد آبریز ، آرش مصلح
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین