تاریخ انتشار:۱۶:۵۷ - ۱۷ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقال آب بین شش حوضه آبریز داخلی را برای مصارف غیرشرب ممنوع کردند. همچنین دولت مکلف شد در راستای پایدار نمودن شرایط دریای خزر تمهیدات و اقدامات لازم را انجام دهد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

افتو خبر: نمایندگان در جلسه علنی روز یک‌شنبه، ۱۶ مهر مجلس شورای اسلامی، بند (ح) ماده ۴۰ لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتقال آب بین شش حوضه آبریز داخلی  را برای مصارف غیرشرب ممنوع  کردند.

بر اساس بند(ح)- انتقال آب بین شش حوضه آبریز داخلی برای مصارف غیرشرب ممنوع است. تأیید تخصیص آب و اجرای طرح های انتقال آب شرب بین حوضه های آبریز و استان ها پس از طی مراحل فنی و تصویب در شورای عالی آب با لحاظ نیازهای زیست محیطی طبق استانداردها و حدود مجاز مندرج در اسناد و قوانین برای حقابه های مبدأ امکانپذیر می باشد.

واکنش نماینده بهبهان

محمد طلا مظلومی در توئیتر از آن بعنوان خبر خوش نام میبرد و مینویسد 

"میخ آخر بر تابوت سد آبریز"ا تصویب بند"ح"ماده ۴۰برنامه توسعه هفتم در مجلس شورای اسلامی: انتقال آب بین شش حوضه آبریز داخلی برای مصارف غیرشرب ممنوع، تأیید تخصیص آب و اجرای انتقال آب شرب بین حوضه های آبریز و استانها پس از طی مراحل فنی و تصویب در شورایعالی آب با لحاظ نیازهای زیست محیطی طبق استانداردها حد مجاز مندرج در اسناد و قوانین برای حقابه های مبدأ امکان پذیراست.

این اتفاق در حالی رخ داده است که سد آبریز بعنوان مهم ترین مطالبه کهگیلویه و بویراحمدی قرار است با اهداف کشاورزی و صنعتی احداث می شود، باید دید سد آبریز از زمره پروژه های  مبتنی بر بند(ح) است یا خیر؟

انتقال آب برای مصارف غیرشرب ممنوع شد/ رویای «آبریز» حسرت می شود؟

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین