تاریخ انتشار:۱۳:۱۷ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: با حضور مسؤولان استانی و به ریاست معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد، نشست رسمی سد آبریز کلید خورد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

فارس: یکی از مطالبات جدی مردم استان کهگیلویه و بویراحمد ساختن سد آبریز است که بیش از همه مردم محروم این استان از آن منتفع می‌شوند.

مردمی که زمین‌های کشاورزی آنها همچنان بایر مانده و در صورتی که آب به این زمین‌ها برسد زندگی این مردم محروم و مستضعف از این رو به آن رو خواهد شد.

سد آبریز تنها سدی در استان کهگیلویه و بویراحمد است که مردم استان به صورت 100 درصدی از آن منتفع می‌شوند چرا که بقیه سدها نفع کمی از آن‌ها به استان می‌رسد.

در همین خصوص نخستین جلسه کاربردی و عملیاتی سد آبریز در استان کهگیلویه و بویراحمد به ریاست معاون عمرانی و با حضور دستگاه‌های مختلف برگزار شد.

در این نشست علی‌محمد روستا معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: ما و همه مردم استان پیگیر جدی ساخت این سد هستیم چرا که با ساختن آن بسیاری از مشکلات مردم در زمینه اشتغال برطرف خواهد شد و کمک بزرگی به تولید در کشور خواهیم کرد.

معاون عمرانی استاندار کهکیلویه و بویراحمد گفت: امروز مدیران ارشد اجرایی استان و کسانی که با این سد سر و کار دارند در این نشست حضور پیدا کردند سدی که بیشتر مجوزهای آن صادر شده و هیچ مشکلی برای مردم و طبیعت ندارد.

وی با مقایسه سد آبریز و سد خرسان ۳ گفت: در سد خرسان 8 هزار نفر آواره می‌شوند ده‌ها روستا زیر آب می‌روند قبرستان تاریخی ایلامی‌ها از بین خواهد رفت مشکلات زیادی ایجاد می‌شود اما سد آبریز هیچ گونه مشکلی برای مردم و طبیعت و میراث فرهنگی نخواهد داشت.

این مسئول با بیان اینکه همگی متفق القول هستیم که این سد ساخته شود گفت: در سدهایی مانند چمشیر و سد تنگ سرخ معارضین بسیاری وجود داشتند اما در سد آبریز کمترین معارض ممکن را داریم و از این حیث کار بسیار ساده‌ای برای ساخت این سد خواهیم داشت.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین