تاریخ انتشار:۱۱:۵۴ - ۱۶ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: در حالیکه ۲۴۵ روستای کهگیلویه و بویر احمد در گذر زمان خالی از سکنه شده اند، اما اهالی روستای الگن با تکیه بر داشته هایشان در روستای خود ماندند و به عمران و آبادانی در آن پرداختند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

اهالی این روستای ۲۰۰ خانواری که در بخش چاروسای شهرستان کهگیلویه قرار دارد ، با تکیه بر ظرفیتهای گردشگری و زیست محیطی موفق شدند روستای خود را آباد کنند.
آنها با تاسیس تشکل مردمی بنام بنیاد الگن ، اقدام به جمع آوری کمکهای مردمی کردند و با جمع آوری 4 میلیارد تومان اعتبار ، نیازهای اساسی و زیرساختی روستا را به تدریج فراهم کردند.
اهالی الگن ، با مرمت بافت قدیمی روستا ، به کالبدآبادی خود روح بخشیدند و بر جاذبه گردشگری آن افزودند.
الگنی ها رمز پایداری و ماندگاری روستا را حفظ طبیعت و محیط زیست میدانند.
آنها بیش از هزار هکتار از عرصه های جنگلی منطقه را قرق کرده و با تعیین چند قرقبان و محیط بان افتخاری از آن محافظت می کنند.
مردم الگن برای مراقبت بهتر از جنگل با هزینه اهالی و مجوز اداره کل حفاظت محیط زیست استان ، پاسگاه محیط بانی در کوهستان ایجاد کرده اند.
کاشت نهال بلوط و دیگر گونه های جنگلی بومی از دیگر فعالیتهای الگنی های طبیعت دوست است .
آنها با ترویج این نوع رفتارهای زیست محیطی در فضای مجازی نگاه طبیعت دوستان را از مناطق مختلف ایران و جهان به سمت محیط زیست روستا سوق داده اند تا جایی که بسیاری از طبیعت دوستان در قالب انجمن ها ، موسسات و ادارات دولتی برای مشارکت در احیای جنگل به الگن مسافرت می کنند.
الگنی ها بر این باورند که رمز پایداری سکونت در روستا ، همدلی و تکیه بر داشته هاست.

برچسب ها: روستای الگن
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین