کد خبر: ۲۱۱۹۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار:۱۴:۲۳ - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: در حالی که ساکنان و امام جمعه بخش سرفاریاب چرام این روزها از کیفیت پایین آب آشامیدنی این منطقه انتقاد می کنند اما آبفای کهگیلویه و بویراحمد اطمینان داد که آب سرفاریاب سالم است و هیچگونی مشکلی برای استفاده مردم ندارد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

ایرنا: بخش سرفاریاب از توابع شهرستان چرام به دلیل وجود بیش از ۲۰۰ چشمه سار بزرگ و کوچک به سرزمین چشمه سارهای همیشه جاری در کهگیلویه و بویراحمد معروف است.

سال های گذشته گزارش هایی از گل آلود بودن آب شهر سرفاریاب و حتی بی کیفیت بودن آن منتشر شد و در پاییز و زمستان و پس از شروع بارش ها ، آب منطقه گل‌آلود می شد.

اعتراض ها به کیفیت پایین و گل آلود بودن آب سرفاریاب بارها به تریبون نماز جمعه هم کشیده شده بود و چندین بار بطری آب گل آلود آن سوژه رسانه های استان شد.

امام جمعه سرفاریاب چند روز پیش نیز از کیفیت آب آشامیدنی این شهر ابراز نارضایتی کرد و ادعا کرد که آبی که مردم این شهر استفاده می کنند آب کشاورزی است.

حجت الاسلام محمدتقی زارعی‌پور تاکید کرد: مردم مناطق روستایی به دلیل بیماری های مختلف به پزشکان مراجعه می کنند و پزشکان علت این بیماری ها را کیفیت پایین آب این بخش عنوان کرده اند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: آب شرب سرفاریاب و روستاهای اطراف در گذشته در فصول بارندگی گل آلود می‌شد که برای رفع این مشکل آب و فاضلاب استان حدود ۲ هزار میلیارد ریال برای ایجاد تصفیه خانه این شهر با بروزترین تکنولوژی اروپا هزینه کرد. تصفیه خانه ای ساخته شد که تحسین وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور را نیز در پی داشت.

امید صالحی افزود: اکنون به گواه بررسی‌های روزانه و مستمر مرکز بهداشت و آزمایشگاه مرکزی آب و فاضلاب، آب شرب شهر سرفاریاب و روستاهای اطراف آن سالم و کاملا بهداشتی است.

وی تاکید کرد: متأسفانه گاها اظهار نظرهای غیرکارشناسی و دور از واقعیت باعث‌ شده مردم این شهر با وجود هزینه های میلیاردی برای تصفیه و انتقال آب ،اما پول آب بهای خود را پرداخت نکنند.

صالحی ابراز کرد: در کهگیلویه و بویراحمد همه ی روستاهای بالای ۲۰ خانوار از آب شرب برخوردار هستند و تنها در مناطقی که روستاها زیر ۲۰ خانوار جمعیت دارند و یا اینکه هیچگونه منبع تامین آبی در نزدیکی آنها موجود نیست (یا اینکه معضلات اجتماعی مانع کار باشد) مشکلاتی هست که آنهم با تلاش همکاران سعی شده با آبرسانی سیار و سایر تدابیر مشکلات مردم به حداقل برسد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: متأسفانه این ادعا در خصوص آب سرفاریاب برخی اوقات آنهم با هدف آزاد کردن آب به سمت کشاورزی صورت می‌گیرد اما شفاف بگوییم اولویت اول دولت آب شرب است، آب و فاضلاب نیز مسئول تأمین آب آشامیدنی مردم است.

وی ادامه داد: تمامی بودجه های تخصیص یافته این شرکت در زمان قانونی جذب و به پروژه ها اختصاص یافته است.اکنون نه تنها ریالی از اعتبارات برگشت نخورده بلکه این شرکت آمادگی دارد بر اساس اسناد حتی فراتر از ۱۰۰میلیارد تومان اعتبارات جذب نشده سایر دستگاه ها را نیز جذب کند.

تصفیه خانه مجهز آب برای سرفاریاب در مهرماه ۱۳۹۸ با ۸۸ میلیارد ریال اعتبار به دست وزیر وقت نیرو بهره برداری شد و در اختیار جمعیت افزون بر پنج هزار و ۳۰۰ نفری این شهر قرار گرفت.

بخش سرفاریاب در هفت کیلومتری شهر چرام مرکز شهرستان چرام ودر ۱۶۰ کیلومتری یاسوج قرار دارد.

برچسب ها: سرفاریاب
ارسال به دوستان
گزارش خطا
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
عبدی
|
France
|
۱۷:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۰۹
باسلام
تصفیه خانه سرفاریاب اصلا در مدار تصفیه آب قرار ندارد.
آب از چشمه مستقیما وارد منبع ذخیره آب می شود و هیچگونه تصفیه آب روی آب این منطقه صورت نمیگیرد.
تصفیه خانه احداثی فقط منبع درآمد مالکان زمین اهدایی می‌باشد که به واسطه آن چند نفر از فرزندان مالکین رو به استخدام آب و فاضلاب در آوردند.
استدعا داریم که مسئولین و اصحاب رسانه بیایند از نزدیک و سرزده بازدید میدانی داشته باشند.
تشکر
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین