تاریخ انتشار:۱۴:۳۲ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: شهید فرج‌الله با‌اوش؛ اى کاش من صد جان مى‌داشتم تا صد مرتبه در راه الله شهید می‌شدم.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
شهید فرج‌الله با‌اوش در تاریخ ۲۶ مرداد سال ۱۳۴۶ در روستای پاده در بخش سرفاریاب شهرستان چرام چشم به جهان گشود.
 وی دوره تحصیلی مقطع ابتدایی را در زادگاهش گذراند و مقطع راهنمایی را در روستای دره‌لیر به پایان رسانید. 
شهید فرج‌الله با‌اوش در حالیکه دوران دبیرستان را در دبیرستان سید محمود طالقانی می‌گذارند به عرصه‌گاه نبرد حق علیه باطل شتافت تا در میادین پرمخاطره خون و آتش، دین خود را به اسلام و انقلاب ادا نماید. 
سرانجام این سرو قامت سرخ‌آیین در تاریخ ۱۴ فروردین سال ۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی زبیدات در جریان درگیری با دشمن بعثی به شهادت رسید و جان پاک و پیراسته خود را در طبق اخلاص نهاد و به آستان محبوب ازلی پیشکش نمود.
بخشی از وصیت‌نامه شهید فرج‌الله بااوش.
مردم شهیدپرور ایران! این حقیر که به جبهه حق علیه باطل آمده‌ام، خودم آن راه را انتخاب کرده‌ام و تشخیص داده‌ام که باید در چنین راهى‌حرکت کنم و خون خودم را براى آبیارى انقلاب بریزم و با کفاران بعثى ضداسلام بجنگم و از حق مستضعفان دفاع کنم. 
من فهمیده‌ام که این راه و این مبارزه (صراط مستقیم) امت و مبارزه با شرق و غرب است و اگر در چنین راهى حرکت نکنم به راه مغضوبین و ضالین رفته‌ام. 
من به نوبه خود از آقا و سرورم - امام حسین‌بن‌على (ع) درس مبارزه و جهاد و درس شهادت را یاد گرفتم و فهمیدم که زندگى مادى، خانمان‌سوز و نکبت‌بار است و انسان را دچار بلا و مشقت می‌سازد و باید این زندگى مادى را رها سازیم و به سوى معشوق خود یعنى الله بشتابیم و نباید منتظر باشیم که مرگ به سراغ ما آید بلکه باید ما سراغ مرگ برویم.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین