تاریخ انتشار:۱۴:۲۷ - ۰۸ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: ۲۳۲ میلیون متر مکعب آب در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ (از مهر ماه سال گذشته تاکنون) از سد کوثر گچساران برای مصارف مختلف رها ساری شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):
اکبر خدری افزود: از این میزان آب رها سازی شده ۱۵۷ میلیون و ۴۵ هزار متر مکعب برای تامین آب آشامیدنی رها سازی شد.
وی بیان کرد: از ابتدای مهر پارسال تاکنون ۷۴ میلیون و ۹۳ هزار متر مکعب آب کشاورزی، ۱۰۶میلیون و ۶۲ هزار متر مکعب برای سایر (زیست محیطی) و ۹ میلیون و ۲۶ هزار متر مکعب آب در بخش صنعت رهاسازی شد.
خدری با بیان اینکه نرمال تراز مخزن بتنی این سد از سطح دریا ۶۲۵ متر است، گفت: هم اکنون تراز این سد بیش از ۶۲۱ متر است.
وی گنجایش مخزن سد کوثر را ۵۴۷ میلیون متر مکعب اعلام کرد و افزود: آب سد کوثر از رودخانه خیرآباد تأمین می‌شود که این رودخانه از رود‌های شاه بهرام و دهدشت به وجود می‌آید.
خدری با بیان اینکه بیش از ۸۹درصد از ظرفیت این سد هم اکنون تکمیل است ابراز کرد: در حال حاضر حجم آب موجود در مخزن سد کوثر ۴۸۹ میلیون و ۶ هزار متر مکعب است.
وی ادامه داد: در مدت مشابه سالی آبی گذشته (۱۴۰۱-۱۴۰۰) بیش از ۷۷درصد از سد مخزنی کوثر پر شده بود.
مدیر اداره بهره برداری و نگهداری سد کوثر گچساران گفت: دبی ورودی آب سد کوثر هم اکنون هشت و ۵۵ صدم متر مکعب بر ثانیه است.
خدری اظهار کرد: میزان ورودی آب سدکوثر در گچساران در سال آبی جاری ۶۷۹ میلیون و ۹۳متر مکعب است در حالی که در مدت مشابه پارسال ورودی ۳۲۵ میلیون و ۶۱ متر مکعب آب در این سد گزارش شده است.
وی بیان کرد: هم اکنون دبی خروجی سد کوثر روزانه بیش از ۱۶و ۷۰صدوم متر مکعب بر ثانیه است.
خدری ابراز کرد: بیش از ۲۷ میلیون و ۵۸ هزار متر مکعب آب از سد کوثر در سال آبی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ (از مهر ماه سال گذشته تاکنون) تبخیر شد.
سد کوثر آب آشامیدنی ۲۰ شهر و ۲ هزار روستا با ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جمعیت را در استان‌های جنوبی کشور شامل کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، خوزستان، هرمزگان و فارس تأمین می‌کند.
سد ملی کوثر در ۵۵ کیلومتری شمال غرب دوگنبدان مرکز شهرستان گچساران قرار دارد.
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین