تاریخ انتشار:۱۲:۲۳ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: از مجموع ۱۰۷ مدرسه در کانون زمین لرزه شهر سی سخت بازسازی ۴۵ مدرسه تصویب شد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با بیان اینکه ۱۰۷ مدرسه‌ای که در کانون زلزله بود بازدید و ارزیابی شد گفت: تعمیرات اولیه، مقاوم سازی، تخریب و بازسازی‌ آن‌ها از بهمن ماه سال ۱۳۹۹ آغاز شد.
رضا حسینی نیک افزود: خیران وارد کار شدند و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هم حمایت کرد و در مجموع ۴۵ مدرسه آسیب دیده برای بازسازی در نظر گرفته شد.
وی ادامه داد: از این ۴۵ مدرسه ۱۲ مدرسه به مقاوم سازی و تخریب نیاز داشت و بقیه نیز تعمیر و بهسازی و مهر ۱۴۰۰ تکمیل و به آموزش و پرورش تحویل داده شدند.
حسینی نیک اضافه کرد: سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس برای ساخت ۱۰ مدرسه از ظرفیت استان‌های معین از جمله استان‌های آذربایجان شرقی (تبریز)، فارس (شیراز) و خوزستان (اهواز) استفاده کند و کهگیلویه و بویراحمد هم احداث ۲ مدرسه را بر عهده دارد.
حسینی نیک ابراز کرد: با تغییر دولت و جابه جایی مدیران کل متاسفانه چند استان مدارس را رها کردند و پیشنهاد دادیم و از استان‌های معین تحویل گرفته شدند.  
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد گفت: خانواده چهار تن از جانباختگان سانحه هوایی سال ۱۳۹۶ پرواز تهران به یاسوج تقبل کردند که دیه فرزندان خود را در فصل آموزش سی سخت هزینه کنند.
وی تصریح کرد: دیه این جانباختگان برای تکمیل و نوسازی مدرسه ۱۲ کلاسه شهید مطهری سی سخت هزینه شد و اکنون این مدرسه آماده تحویل شده است. در هفته پیش رو این مدرسه تجهیز و در اختیار آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: اتاق بازرگانی استان و کمیته امداد امام خمینی (ره) ساخت مجتمع هنرستانی حضرت امام خمینی (ره) را قبول کردند و قرار است با حضور مسئولان کشوری افتتاح شود.
وی تاکید کرد: مابقی طرح‌ها تحویل موقت شده اند و هیچ طرح آموزشی نیمه کاره در شهرستان دنا وجود ندارد.
زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۶ ریشتر شامگاه ۲۹ بهمن ماه ۱۳۹۹ شهر سی سخت را لرزاند.
۲ هزار و ۳۰۰ دانش آموزش در فضا‌های آموزشی تخریب شده و یا نیازمند تعمیر شهر زلزله زده سی سخت و روستا‌های اطراف آن مشغول تحصیل بوده اند.
بیش از ۱۷۲ هزار دانش آموز پسر و دختر در مقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم در کهگیلویه و بویراحمد مشغول به تحصیل هستند.

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین