تاریخ انتشار:۰۸:۱۹ - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد:
عصر دنا: نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران پس از انقلاب انبیاء مولود خرمندان، آگاهان و اندیشمندان است.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

عصردنا_زینب خوش اندیش:به همت معاونت فرهنگی_هنری سپاه فتح استان رزمایش سراسری فعالین فرهنگی-هنری با عنوان«مثل مصطفی»  در یاسوج برگزار شد.
نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد به اهمیت کار فرهنگی در جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: کار فرهنگی همان کار انبیا است و اگر انبیا وجود نداشتند، همه انسان‌ها گمراه می‌شدند.
 حجت السلام سیدنصیر حسینی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی مولود کار فرهنگی است، خاطرنشان کرد: بعد از انقلاب انبیاء انقلابی که مولود خرمندان، آگاهان و اندیشمندان است همان انقلاب جمهوری اسلامی ایران است.
امام جمعه یاسوج با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس جریان‌های معنوی زیادی اتفاق می‌افتاد، افزود: جنگ تحمیلی تنها یک جنگ فیزیکی نبوده و معنویت نیز در آن موج می‌زده است.
حجت‌اسلام حسنیی عنوان کرد: دشمن بیکار ننشسته و می‌داند که انقلاب اسلامی کار فرهنگی-تبلیغی انجام می‌دهد و با افکار مردم سروکار دارد.
نماینده ولی فقیه در استان به تعداد شبکه‌های برعلیه کشور اشاره کرده و تأکید کرد: رسانه‌ها و فضاهای مجازی ما شاید به نسبت دشمن ضعیف باشند اما تأثیرگذار هستند.
وی ادامه داد: دشمن نتوانسته است مردم را به خیابان‌ها بکشاند و اغتشاشگران نتوانسته‌اند انقلابشان را به نتیجه برسانند.
حجت‌اسلام حسینی در پایان سخنان خود، نیز به عقلانیت جامعه و آگاهی بخش تأکید کرد و اهمیت کار فرهنگی را بر مبنای ولایت فقیه بیان کرده است.

ضروریت مطالعه مستمر برای فعالان فرهنگی 

همچنین در ادامه این برنامه سردار حمید خرمدل فرمانده سپاه فتح استان گفت:
در برخی از تحلیل‌های اغتشاشات نقش کار فرهنگی در جامعه از دست رفته است و این مسئله می‌تواند یکی از عوامل اصلی اغتشاشات جوانان باشد.
وی خاطرنشان کرد: عدم انجام کار فرهنگی و ترویج فرهنگ و هنر در مدارس، مساجد و خانواده‌ها می‌تواند باعث ایجاد احساس بی‌انگیزگی و بی‌هدفی در جوانان شود.

انقلاب اسلامی مولود کار فرهنگی خردمندان است

فرمانده سپاه استان بر تاکید اینکه اغتشاشات گذشته به ما یادآور شد که زیر پوست شهر چه خبر است؟! گفت: اغتشاشات و رفتارهای ناپسند جوانان را می‌توان به عنوان یک تلنگر دید و به عنوان نشانه‌ای برای بررسی و درک عمیق‌تر وضعیت جوانان در جامعه در نظر گرفت.
سردار خرمدل عامل اصلی مشکلات را در عدم توجه به نقش تاثیرگذار مساجد می‌بینند و معتقد است که باید فرزندان را از مساجد جدا نکنیم و برنامه‌های کار فرهنگی را در این مکان‌ها اجرا کنیم.
وی همچنین، آموزش و ترویج کتاب‌خوانی و مطالعه را به عنوان یکی از عوامل اصلی توسعه فرهنگ در جامعه جوانان مطرح می‌کند.
خرمدل با ابراز ناراحتی از مطالعه ‌نداشتن فعالان فرهنگی، گفت: مطالعه مستمر می‌تواند به عنوان یکی از راهکارها برای ترویج فرهنگ مطالعه و افزایش آگاهی فرهنگی در جوانان مطرح شود.

فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد افزود: انجمن اسلامی دانشگاه «خلیج فارس» کتابی را هر هفته معرفی می‌کردند و اعضاء آن را مطالعه و سپس به صورت دسته‌جمعی نقد می‌کردند.

کار مشتکل فرهنگ‌یافته، لازمه جامعه ایمانی است

در ادامه این برنامه ستار هدایتخواه مسئول جبهه فرهنگی در استان نیز با تاکید بر اینکه کار مشتکل فرهنگ‌یافته، لازمه جامعه ایمانی است، گفت: برای داشتن یک جامعه ایمانی، کار فرهنگی و تشکیلاتی بسیار مهم است. ایمان و اعتقادات در جامعه به وسیله فرهنگ و آموزش‌های مذهبی و اخلاقی تقویت می‌شود.
وی ادامه داد: برای رسیدن به حرکت فرهنگی منسجم، لازم است که مردم قادر به تشکیلاتی کردن کارها و تحت فرماندهی یک شخص یا یک گروه قرار گیرند. این نیاز به هماهنگی و همکاری بین اعضای جامعه است و باعث می‌شود تا به هدف‌های مشترک دست یابند.

انقلاب اسلامی مولود کار فرهنگی خردمندان است
هدایتخواه با بیان اهمیت نقش کار فرهنگی، اظهار داشت: رهبر انقلاب بارها در سخنان‌شان از واژه‌ی «جنگ فرهنگی» استفاده می‌کردند و نوجوانان و جوانان ما باید با این مسئله آشنا شوند.
مسئول جبهه فرهنگی در استان خاطرنشان کرد: آگاهی و ترویج فرهنگ و اعتقادات ایمانی در جامعه بسیار اهمیت دارد. برای مقابله با جنگ فرهنگی دشمن باید با جبهه‌های متشکل از افرادی که دل در گرو ولایت دارند، تشکیل دهیم.
هدایتخواه به کار والای شهید سلیمانی و توانایی او در جمع‌آوری و هماهنگی افرادی که به ولایت اعتقاد داشتند، اشاره کرد و گفت: اهمیت جهاد نفس همچنین در تقویت ایمان و فرهنگ اسلامی بسیار مهم است. جهاد نفس به معنای مبارزه با نفس و تسلیم آرزوها و خواسته‌های نفسانی است.
انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین