تاریخ انتشار:۱۵:۱۵ - ۰۱ مهر ۱۴۰۲
عصر دنا: مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی منطقه حفاظت شده دنا در مسیر جاده یاسوج به سی سخت خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سعید جاویدبخت گفت: این آتش سوزی که در منطقه حفاظت شده دنا بود، چهار روز پیش اتفاق افتاد و در چند مرحله مهار و اطفا می‌شد، اما بدلیل سخت گذر بودن، شیب تند و پرتگاهی با سقوط کنده‌های باقی مانده دوباره شعله ور می‌شد.

وی افزود: آتش سوزی منطقه حفاظت شده دنا که در مسیر جاده یاسوج به سی سخت بود پس از چهار شبانه روز مهار و اطفا شد و هم اکنون نیرو‌های منابع طبیعی و محیط زیست در حال پایش منطقه هستند.

مدیرکل منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: انتظار داریم در هنگام آتش سوزی ها، فرمانداری ها، دهیاران و سایر ادارات شهرستان‌های استان پای کار بیایند، چون آن طور که باید و شاید کمک نمی‌کنند. 

جاویدبخت تصریح کرد: مهار آتش سوزی جنگل‌ها تنها از عهده منابع طبیعی بر نمی‌آید. در این آتش سوزی نیرو‌های منابع طبیعی بیشتر پای کار بودند.

وی ادامه داد: این آتش سوزی ساعت ۱۸ روز جمعه ۳۱ شهریورماه مهار و اطفا شد و تعدادی نیرو برای پایش منطقه در محل آتش سوزی مانده اند تا از شعله ور شدن دوباره آن جلوگیری شود.

کورش درخشان زاده فرماندار شهرستان دنا گفت: نیرو‌های منابع طبیعی، محیط زیست، مردمی و دهیاران در مهار و خاموش کردن آتش همکاری داشتند.

وی بیان کرد: در پی این آتش سوزی حدود چهار هکتار جنگل و مرتع طمعه حریق شد.

انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.