تاریخ انتشار:۱۹:۳۳ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
عصر دنا: رئیس آموزش و پرورش عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: دانش آموزان ۴۰ مدرسه عشایری به دلیل نداشت وسایل گرمایشی غیر استاندار مجبورند از علاالدین‌های نفتی استفاده کنند.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

علی رحیمی انور گفت: با توجه به شرایط خاص عشایری و کوچرو بودن برخی از عشایر، وسایل گرمایشی این مدارس هر ساله برای دانش آموزان بحران ساز است.
وی با بیان اینکه ۴۰ مدرسه سیار و کوچرو در گچساران وجود دارد، افزود: وسایل گرمایشی این مدارس غیراستاندارد هستند، و مجبورند از وسایل سیار مثل علاالدین نفتی استفاده کنند.
وی گفت: از خیران و مردم نوع دوست دعوت می شود برای تامین وسایل گرمایشی این مدارس کمک کنند.
رحیمی انور با بیان اینکه مدارس سیار از نظر چادر و تجهیزات اولیه مشکلی ندارند، ادامه داد: به همت خیرین و اداره کل نوسازی مدارس، ۷ باب مدرسه اول مهر بازگشایی و جایگزین مدارس کانکسی می‌شود، می‌توانیم کانکس‌ها را در اختیار مدارس زیر ۱۰ دانش آموز قرار دهیم.
رحیمی انور در خصوص ترک تحصیل دانش آموزان گفت: این معضل برای آموزش و پرورش عشایر وجود داشته به همین دلیل هم دبیرستان شبانه‌روزی در سرابتاوه ساخته و مقطع متوسطه اول را هم به این خوابگاه ضمیمه شد، و دانش آموزانی که به مدارس دسترسی ندارند به خوابگاه معرفی می شوند.
وی گفت: فقط چند دانش آموز دختر در جلاله هستند که نمی‌خواهند در خوابگاه اسکان داشته باشند، بر اساس تصمیمی که گرفته شد امسال هزینه ایاب و ذهاب برای این دانش آموزان درن ظر گرفته می‌شود.
رئیس آموزش و پرورش عشایر کهگیلویه وبویراحمد گفت: مناطق سخت گذری وجود دارد که باعث می‌شود نظارت بر مدارس این مناطق کمتر انجام گیرد، در بردپهن زیلایی و در شبلیز به دلیل مسدود شدن راه در
زمستان ایاب و ذهاب خیلی سخت انجام می‌گیرد امیدواریم دولت برای ایمن سازی این جاده ها اقدام کند. 
وی گفت: برای سوخت عشایری ماه اول حواله می‌دهیم.
انتهای پیام/

برچسب ها: علی رحیمی انور
ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.
پر بحث ترین