تاریخ انتشار:۱۸:۵۴ - ۳۱ شهريور ۱۴۰۲
رمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛
عصر دنا: سردار حکمتیان از برگزاری یادواره هزار و ۵۲۱ شهید تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در یاسوج خبر داد.
پایگاه خبری تحلیلی عصردنا (Asrdena.ir):

سردار حسن حکمتیان در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: از مردم و همه نهادها و سازمان‌ها می‌خواهیم برنامه های هفته دفاع مقدس را به نحو مطلوب برگزار کنند و فضاسازی متناسب با این هفته انجام شود تا شهرها رنگ و بوی دفاع مقدس بگیرند، ضمن اینکه تقارن بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها با هفته دفاع مقدس نیز می‌تواند شور و تحول جدیدی را در شهر ایجاد کند.

حکمتیان با اشاره به حضور نیروهای تیپ فاتح ۴۸ فتح در نقطه صفر مرزی، گفت: از عقبه توان این یگان نیز در استان استفاده کردیم و تلاش می‌کنیم ارزش‌ها و معارف دفاع مقدس و خلاقیت‌ها و ابتکارات دوران دفاع مقدس را در استان به نمایش بگذاریم.

وی بیان داشت: همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس، رژه اقتدار نیروهای مسلح در استان برگزار می‌شود که گردان‌های نمونه پاسدار و سرباز و بسیجی تیپ ۴۸ فتح در این رژه شرکت خواهند کرد و علاوه بر این همه تجهیزات و ادوات نظامی که نشان‌دهنده توان و آمادگی رزمی و اقتدار ما است به نمایش گذاشته می‌شود.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مراسم تجلیل از چهار هزار پیشکسوت و فعال دفاع مقدس برگزار و بخشی از توان رزمی تیپ ۴۸ فتح نیز همزمان با این مراسم به نمایش گذاشته شد، ابراز داشت: دیدار با خانواده‌های شهدا و فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس، تجلیل از ۱۵۰ فرمانده گردان استان کهگیلویه و بویراحمد و دیدار با همه خانواده‌های پاسداران شهید استان از دیگر برنامه‌های تیپ ۴۸ فتح به مناسبت هفته دفاع مقدس است.

حکمتیان بیان داشت: همچنین برنامه شب‌های شیدایی  با همکاری صدا و سیمای مرکز استان در پادگان تیپ ۴۸ فتح اجرا می‌شود و هر شب یکی از فرماندهان دوران دفاع مقدس از جمله سردار نبی رودکی دستاوردهای آن دوران و نقش استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس را تبیین می‌کند.

وی اضافه کرد: برنامه فاخر دیگری که در هفته دفاع مقدس اجرا می‌شود بازسازی عملیات غرورآفرین «کربلای ۵» است که در این عملیات مانند عملیات «والفجر ۸» تعقیب و تنبیه متجاوز را داشتیم و از عملیات‌های موفق دوران دفاع مقدس بود که تیپ ۴۸ فتح نیز نقش مهمی در آن داشت.

فرمانده تیپ ۴۸ فتح کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: بازسازی عملیات «کربلای۵» از روز شنبه اول مهر با حضور مسئولان و با استفاده از ظرفیت بسیجیان گردان امام حسین (ع) و بخشی از پاسداران افتتاح و هر روز از ساعت ۱۵ اجرا می‌شود و تا آخرین روز هفته دفاع مقدس ادامه می‌یابد که این برنامه هم تاکتیک‌ها و شیوه جنگیدن و ابتکارات فرماندهان دفاع مقدس را به نمایش می‌گذارد و هم سبب ایجاد شور و نشاط در بین مردم می‌شود.

حکمتیان همچنین از برگزاری یادواره یک هزار و ۵۲۱ شهید تیپ فاتح ۴۸ فتح استان خبر داد و بیان داشت: این یادواره روز ششم مهر ساعت ۱۹ در دهکده دفاع مقدس برگزار می‌شود که وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سخنران این یادواره خواهد بود.
انتهای پیام/

ارسال به دوستان
گزارش خطا
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
*عصر دنا ، معتقد به آزادی بیان و لزوم نظارت مردم بر عملکرد مسئولان است؛ لذا انتشار حداکثری نظرات کاربران روش ماست. پیشاپیش از تحمل مسئولان امر تشکر می کنیم.
*طبیعی است، نظراتي كه در نگارش آنها، موازین قانونی، شرعی و اخلاقی رعایت نشده باشد، یا به اختلاف افكني‌هاي‌ قومي پرداخته شده باشد منتشر نخواهد شد. خواهشمندیم در هنگام نام بردن از اشخاص به موازین حقوقی و شرعی آن توجه داشته باشید.
*چنانچه با نظری برخورد کردید که در انتشار آن دقت کافی به عمل نیامده، ما را مطلع کنید.
*اگر قصد پاسخ گویی به نظر کاربری را دارید در بالای کادر مخصوص همان نظر، بر روی کلمه پاسخ کلیک کنید.